محصولات صادراتی استان سمنان در بازارهای ۲۹ کشور

استاندار سمنان از صادرات محصولات تولیدی این استان به ۲۹ کشور جهان در نیمه نخست امسال خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی در کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۶۲ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات کالا از استان سمنان از نظر ارزش بالغ بر ۵۳ درصد و از نظر وزنی نیز افزون بر هفت درصد افزایش یافت.
هاشمی افزود: ۲۹ کشور دنیا مقصد کالاهای صادراتی استان سمنان هستند که کالاهای تولیدی داخل استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری با متوسط ارزش دلاری ۸۵ دلار، به این کشور ها صادر شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: کارگروه توسعه صادرات استان در راستای شناسایی چالش ها و رفع دغدفه ها به صورت مستمر برگزار شود.
این مسئول ارشد استانی با اشاره صادرات بخشی از تولیدات استان از طریق مبادی دیگر گفت: تمامی کالاهای تولیدی استان باید در بحث صادرات به نام استان ثبت شود.

استاندار سمنان همنین در کارگروه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه کار و خدمتگزاری برای مردم قطعا رضایت شهدا را در بر خواهد داشت گفت: ضرورت دارد تا تلاش ها و اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، تقویت شود.

هاشمی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت کلید دستیابی به موفقیت در تمامی امور است ادامه داد: امروز توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 استاندار سمنان اظهار کرد: توجه به امر پاسداشت و حراست از خون شهدا، رمز دستیابی به عاقبت بخیری در تمامی امور است.ضمن اینکه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به صورت موثر و مطلوب در تمامی حوزه ها نقش آفرینی ویژه خواهد داشت،

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072110900
  • خبرنگار :