ادامه فعالیت سامانه بارشی در همدان تا ظهر یکشنبه

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ادامه بارش‌برف تا ظهر یکشنبه در استان خبر داد.

روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب گذشته شاهد بارش برف در تمام نقاط استان بودیم البته تمرکز بارش‌ها در نیمه جنوبی استان بیشتر بود.

زاهدی تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر یکشنبه ادامه دارد و پس از آن از استان همدان خارج می‌شود. اوج بارش‌ها را در شب گذشته داشتیم و به علت حرکت این سامانه به سمت شمال استان، ادامه فعالیت سامانه در مناطق شمالی بیشتر خواهد بود. 

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش با ۳۵ میلی‌متر در سلطان آباد ملایر و بیشترین ارتفاع برف در طویلان سفلی اسدآباد با ۴۰ میلی‌متر بارش برف، گزارش شده است.

زاهدی اضافه کرد: بیشترین بارش در مراکز استان‌ها مربوط به نهاوند با ۲۰ میلی‌متر بوده و میزان بارش‌ها در ایستگاه فرودگاه همدان ۶ میلی‌متر و در ایستگاه داخل شهر همدان ۱۰ میلی‌متر عنوان شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه نیز بارش‌های خفیفی در جنوب استان خواهیم داشت.

زاهدی با اشاره به مه‌آلودگی آسمان استان، توضیح داد: امروز و فردا پدیده مه‌گرفتگی را در آسمان استان مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه، کاهش دما را در استان داریم، مطرح کرد: انتظار داریم که دمای هوا به ۱۰ درجه زیر صفر برسد. 

زاهدی در رابطه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای همدان از منفی ۱ تا منفی ۶ درجه سلسیوس گزارش شده است، گفت: گل‌تپه با منفی ۴ درجه سلسیوس به عنوان سردترین و فامنین با ۸ درجه سلسیوس به عنوان گرم‌ترین نقاط استان اعلام شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401100301119
  • خبرنگار :