واکنش شورای فرهنگ‌ عمومی به اقدام نشریه فرانسوی

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، اقدام نشریه کاریکاتور فرانسوی را موهن خوانده، آن را فرصتی برای افزایش زمان آگاهی و افشای چهره واقعی آزادی لیبرالیِ ضد توده‌های مستضعف و ارزش‌های اصیل دانست و محکوم کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، سیدمجید امامی در واکنش به اقدام موهن نشریه کاریکاتور فرانسوی در هفته گذشته، گفت: تاریخ فرهنگی و حافظه تاریخی جامعه نشان از نقش‌آفرینی ماندگار عالمان و مراجع دینی و فرهنگی در کنار مردم ایران است؛ مراجع و رهبرانی که به اتکای مردم و هم‌تجربه با آن‌ها برای رهایی از قیدهای استعمار اروپایی و آزادی از استبداد مورد حمایت ایشان تلاش کرده، جنگیده و مانند مردم هزینه داده‌اند. خصوصاً پس از انقلاب اسلامی عصاره علم، تقوا و روحانیت حوزوی شیعه در قالب رهبری نهضت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواب آرام را از چشم دشمنان ملت و جامعه و جغرافیای ایران گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: توهین، بی‌ادبی و بی‌حیایی موحش یک نشریه در قالب کاریکاتور در فرانسه به عزیزترین عالم دینی امروز در جامعه شیعه نه‌تنها ذره‌ای از مرجعیت، محبت و اقتدار این رهبر مقتدر کم نکرده بلکه چهره واقعی دشمنان فرهنگ ایران اسلامی خصوصاً جریان‌های محروم از فرهنگ عفاف و زیست عفیفانه را به آزادگان داخل و خارج ایران نشان داد و چهره بی‌منطق‌شان را برملا کرد. بدون‌شک مخالفان جمهوری اسلامی ایران خود را پشت برخی از ابهامات جامعه و حکمرانی، مثلاً در پرونده حجاب و پوشش اجتماعی، پنهان کرده‌اند و این یعنی با همدلی و همگرایی بیشتر عمل کنیم و سخن بگوییم.

مجید امامی - دبیر شورای فرهنگ‌عمومی

امامی بیان کرد: زیر این دستکش مخملی، تاریخی جنایتکار، بدسابقه، فاقد عقلانیت گفت‌وگویی و ناتوان از رودررویی است؛ که به‌جای گفت‌وگو و بحث در موضوع مهم سبک زندگی عفیفانه به توهین، تحقیر و تمسخر ارزش‌ها و مهم‌ترین دلبستگی‌های یک جامعه رو می‌آورد و اولین حقوق فرهنگی و اولیات تعامل فرهنگی را رعایت نمی‌کند و این سقوط عقلانیت و انسانیت در جامعه‌ای است که مهد مدرنیته بوده و نشان‌دهنده بن‌بست‌ها و ناتمام ماندن آرمان‌های موردادعای مدرنیته است.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، این اقدام را موهن خوانده، آن را فرصتی برای افزایش زمان آگاهی و افشای چهره واقعی آزادی لیبرالیِ ضد توده‌های مستضعف و ارزش‌های اصیل دانست و محکوم کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1401101610115
  • خبرنگار : 71653