مدیر یک گالری به بهانه برگزاری نمایشگاهی جدید نوشت:

بسته نگه داشتن درِ گالری‌ها ظلم مضاعف به هنرمندان است

یک گالری‌دار با اعلام برپایی نمایشگاه جدیدش با موضوع نقاشی خط‌های یک بانوی هنرمند، تاکید کرده است: «انفعال و خالی ماندن صحنه را زیبنده هنر و هنرمند نمی‌دانم و اتفاقن معتقدم آنها که هنر را دوست نمی‌دارند و همواره خواهان تحدید فعالیت‌های هنری بودند از این سکون و تعطیلی خرسندند و رضایت قلبی دارند.»

به گزارش ایسنا، گالری ترانه باران نقاشی خط‌های طاهره الله دادیان را از عصر جمعه ـ ۲۳ دی ۱۴۰۱ ـ به تماشا می‌گذارد. این نمایشگاه جدید با عنوانِ «موج‌های خفته» برپا می‌شود.

طاهره الله دادیان متولد ۱۳۴۹ حائز رتبه برتر نقاشی خط در جشنواره شمسه و رتبه اول نستعلیق در جشنواره کتابت اسما حضرت معصومه را در کارنامه دارد و آثارش در کشورهای مختلفی مانند ایتالیا، ترکیه، کانادا، امارات و ... به نمایش درآمده است.

در آستانه این نمایشگاه، محبوبه کاظمی دولابی، مدیر نگارخانه ترانه باران متنی را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشته است:

«روزهای سرد و سخت است که بدون تعارف حال هیچکس خوش نیست.

آری، «سلامت را نمی‌خواهند پاسخ گفت / سرها در گریبان است/کسی سر بر نَیارَد کرد پاسخ گفتن و دیدارِ یاران را .../ وگر دستِ محبّت سویِ کس یازی/ به اکراه آوَرَد دست از بغلْ بیرون/ که سرما سختْ سوزان است .../ هوا بس ناجوانمردانه سرد است …/ غبارآلوده مهر و ماه/ زمستان است. »

به نگاه من، در این وانفسا «ما مردم» باید بیش از همیشه به یکدیگر و به همه فکر کنیم؛ انسانیت حکم می‌کند «همه مردم» را ببینیم ؛ و به زعم من برای سفره‌هایی که از همیشه کوچک تر و خالی تر است به سهم خود چاره‌اندیشی کنیم.

بخشی از جامعه هنری معترض‌اند و معتقدند نباید این روزها فعالیت هنری داشت اما حتما این عده از معیشت هنرمندان هم باخبرند و می‌دانند در این گرانی و تورم که خط فقر اکثریت هنرمندان و خانواده‌های آنان را بلعیده ادامه شرایط کنونی بسیار دشوار است.

دیگر مشاغل، این روزها مشغول کارند اما به‌خصوص جامعه تجسمی در سکوت و تعلیق؟!

جالب اینکه تجسمی در تمام این سال‌ها کم‌ترین برخورداری از دولت‌ها را داشته و روی پای خود به عنوان شغل مستقل و بخش خصوصی ایستاده است.

غیر از ضرورت تامین هزینه‌های زندگی از رهگذر برپایی نمایشگاه و فروش حتی اندک آثار هنری، هنر را درمان می‌دانم، به عنوان واگوکننده دردهای مردمی که صدایشان در جامعه شنیده نمی‌شود.»

کاظمی دولابی اضافه کرده است: «انفعال و خالی ماندن صحنه را زیبنده هنر و هنرمند نمی‌دانم و اتفاقن معتقدم آنها که هنر را دوست نمی‌دارند و همواره خواهان تحدید فعالیت‌های هنری بودند از این سکون و تعطیلی خرسندند و رضایت قلبی دارند.

اگر رسم‌مان شنیدن و درک کردن هم است، به انتخاب هم‌نوع و همکار خود احترام بگذاریم و آیین «قضاوت نکنیم» را ملکه ذهن کنیم؛ توهین و برچسب زدن، روشنایی چراغ روح را می کشد و به تن جامعه ترک می اندازد.

« ... دمت گرم و سرت خوش باد

سلامم را تو پاسخ گوی، در بگشای ... »

بیاییم چون اخوان ثالث بزرگ، نگذاریم در سرمای زمستان دست دوست یخ بزند، به هم شجاعت و جسارت دهیم و مانند همه مشاغلی که مشغول کارند پرچم هنر را بالا بریم و هر یک در حد توان خویش برای هنرمندان عزیز و جامعه هنری قدمی برداریم.

در این روزگار و تنگنای بی‌سابقه گذران زندگی، جا خالی دادن و بسته نگه داشتن در گالری ظلم مضاعف به هنرمندان است؛ «بنی آدم اعضای یکدیگرند» و برای تحقق این شعار جهانی ایرانی پیش قدم باشیم.»

در ادامه این خبر آمده است: «گالری ترانه باران با نام پروردگار جان و خرد با چنین نگاهی با برپایی نمایشگاهی از یک زن هنرمند شایسته خلاق ستایش شده، بانو طاهره الله دادیان از ۲۳ دی ۱۴۰۱ فعالیت خویش را از سر می‌گیرد و خواهان دست همراهی همه هنرمندان عزیز، همکاران گرانقدر، مجموعه‌داران ارجمند و همه حمایت‌کنندگان و دوستداران سخاوتمند هنر ایران زمین است.»

نمایشگاه موج‌های خفته به مدت یک هفته در گالری ترانه باران دایر خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401102114006
  • خبرنگار : 71656