استقبال وزارت امور خارجه پاکستان از افتتاح بازارچه مرزی پیشین

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای به اهمیت افتتاح مشترک بازارچه مرزی پیشین با حضور رئیس جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه خبری اردوپوینت، در پی افتتاح بازارچه مرزی پیشین و خط تبادل برق میان ایران و پاکستان که امروز با حضور ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان انجام شد، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در این باره گفت: افتتاح مشترک(این بازارچه مرزی) نشانگر تعهد قوی ایران و پاکستان نسبت به ارتقای رفاه ساکنان استان‌های هم‌جوار بلوچستان و سیستان و پلوچستان است.

رییس جمهور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، طی مراسمی با حضور شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان به طور مشترک بازارچه مرزی مند-پیشین را افتتاح کرد.

بازارچه خرده‌فروشی پیشین می‌تواند تحول مهمی را هم در شهر پیشین و هم در شهرستان راسک داشته باشد و به نحو مطلوب معیشت مرزنشینان را تامین کند.


۶ هزار خانوار شهرستان راسک از تخفیفات و مزایای بازارچه خرده فروشی پیشین بهره‌مند خواهند شد که این مساله نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم این منطقه خواهد داشت.
 

همچنین با حضور رییس جمهور و نخست وزیر پاکستان خط تبادل برق پلان-جیوانی در گذرگاه مرزی پیشین به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402022818009
  • خبرنگار : 71628