حضور۱٠ هزار دانشجو در سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور از شرکت ۱٠ هزار نفر در سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور خبرداد.

سید فاطمه موسوی، ۱۶ مرداد در آیین افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشورافزود: باتوجه به ظرفیتهای آذربایجان غربی، این استان به عنوان میزبان مرحله ملی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت انتخاب شد و با انتخاب ستاد و کمیته های مربوطه، بخشهای غیر آوایی این جشنواره برگزار و برگزیدگان در ۳٠ رشته انتخاب شد.
وی با اشاره به حضور۱٠ هزار دانشجو در سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، افزود: ۱۶۷ نفر در بخش معارفی، ۶۶نفر در بخش پژوهشی، ۶۸نفر بخش فناوری و نوآوری، ۲۵۶نفردر بخش ادبی و هنری، ۸۶ نفر در بخش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۳۵٠ نفر در بخش آوایی شرکت کردند.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار کرد: بخش آوایی این دوره از جشنواره در رشته های تلاوت، حفظ، تواشیح، همخوانی، اذان، مداحی و دعاخوانی در دو بخش خواهران و برادران طی ۳ روز برگزار می شود و برگزیدگان ۱۹ مرداد در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می شوند.
حجت الاسلام مبشری،معاون فرهنگی_اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه آشنایی نسل جوان با قرآن کریم جهت دریافت هدایتها بسیار ضروری است، گفت: از تمامی ظرفیتهای نسل جوان در جهت ترویج مفاهیم قرآن کریم استفاده شود.
وی با بیان اینکه دنیا به سمت تحولی بزرگ در حال حرکت است، گفت: امروزه در آستانه جنگی شناختی قرار داریم که تمسک و توسل به قرآن در این جنگ بسیار راه گشا است.
به گزارش ایسنا، در این مراسم از برگزیدگان بخش غیر آوایی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور تجلیل شدند.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402051609704
  • خبرنگار : 50136