رئیس اداره مدیریت بیماری‌های زنبور عسل دامپزشکی خوزستان خبر داد

اجرای طرح پایش بیماری‌های زنبور عسل در ۱۲۰ زنبورستان خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های زنبور عسل دامپزشکی خوزستان از اجرای پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در ۱۲۰ زنبورستان استان خبر داد.

ایوب پدرام با اشاره به اجرای پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در زنبورستان‌های استان خوزستان اظهار کرد: در راستای رصد و پایش بیماری‌های زنبور عسل در استان و با توجه به ورود تعداد قابل توجهی از زنبورداران سایر استان‌ها به استان خوزستان به منظور زمستان‌گذری، اداره‌کل دامپزشکی خوزستان اجرای طرح پایش و رصد بیماری‌های زنبور عسل را در زنبورستان‌ها را اجرا کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اجرای این طرح از امروز (۱۸ دی‌ماه) آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. برنامه‌ریزی شده است ۱۲۰ زنبورستان در ۱۴ شهرستان بازدید و پایش شوند.

پدرام ادامه داد: طرح پایش با هدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندوها به انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های انگلی زنبور عسل اجرا می‌شود و به منظور رهگیری وضعیت بهداشتی کلونی‌های زنبور عسل نمونه‌گیری توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و نمونه‌های دریافت‌شده برای بررسی به آزمایشگاه مرجع اداره‌کل استان خوزستان ارسال می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای زنبور عسل دامپزشکی خوزستان گفت: زنبورهای عسل، اغلب از آفات و بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که برخی از آن‌ها جزئی هستند و حتی پس از گسترش قابل مدیریت هستند و برخی دیگر از بیماری‌ها اگر مورد توجه قرار نگیرند، ویرانگر هستند و می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری به کلونی زنبور وارد کنند.

وی خطاب به زنبورداران بیان کرد: ضرورت دارد همه زنبورداران استراتژی کنترل آفات و بیماری‌ها را با کمک گرفتن از کارشناسان مجرب این صنعت در زنبورستان خود اعمال کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402101813119
  • خبرنگار :