مدیرکل حقوقی بنیاد شهید خبر داد

اتمام بررسی پرونده جانبازی مجروحان مشمول حادثه ۱۳ دی کرمان در آینده نزدیک

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک فرآیند بررسی پرونده جانبازی مجروحان مشمول حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان پایان می‌یابد.

حمید توسلی امروز ۳۰ فروردین ماه در همایش حقوق شهروندی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کرمان با اشاره به حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی بی‌سابقه برای اولین بار فرآیند احراز شهادت را کمتر از ۱۰ روز پس از حادثه تروریستی کرمان انجام داد.

وی افزود: این در حالی است که در کمیسیون‌های احراز بنیاد هنوز پرونده‌هایی از زمان جنگ و دهه ۷۰ مفتوح است.

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک فرآیند بررسی پرونده جانبازی مجروحان مشمول این حادثه پایان می‌یابد.

وی در ادامه به مسئله حقوق شهروندی ایثارگران پرداخت و اظهار کرد: تلاش زیادی در این زمینه انجام شده و با وجود همه مسائل اما حقوق والدین شهدا را در قانون بودجه ۱۴۰۳ به یک و نیم برابر حقوق کارمندان دولت رساندیم.

توسلی معاضدت قضایی ایثارگران را تشریح کرد و افزود: علیرغم اینکه ۱۲ سال از تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌گذرد اما آیین‌نامه‌ لازم در این باره وجود ندارد.

وی بیان کرد: ارائه بیش از ۱۵۳۰ میز خدمت معاضدت قضایی در کل کشور و در ایام نزدیک به روز شهید در اسفندماه گذشته اقدام قابل توجهی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403013017537
  • خبرنگار : 50189