/نوآوری در آموزش/

یادگیری مصور دانش آموزان با نقاشی روی سنگ در روستای پدگی میرجاوه

در راستای توسعه روش‌های خلاقانه آموزشی، گروهی از دانش آموزان مدرسه روستای پدگی شهرستان میرجاوه شیوه‌ای متفاوت برای یادگیری مفاهیم درسی به کار گرفته‌اند.

طناز میر، معلم مدرسه باقرخان در روستای پدگی شهرستان میرجاوه و مبتکر این روش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح مبتنی بر تصویرسازی و نقاشی مفاهیم علمی، تاریخی و ادبی بر روی سنگ‌های طبیعی است.

وی گفت: یادگیری مصور با نقاشی روی سنگ به دانش آموزان کمک می‌کند تا از طریق هنر، ارتباط عمیق‌تری با مطالب درسی برقرار کنند.

میر بیان کرد: دانش آموزان با استفاده از رنگ‌های متنوع، سنگ‌ها را به بوم‌هایی زنده تبدیل کرده و موضوعاتی چون چرخه آب، رویدادهای تاریخی و حتی حکایت‌های ادبی را به تصویر می‌کشند.

وی گفت: این روش یادگیری نه تنها باعث تقویت خلاقیت دانش آموزان بلکه مفاهیم پیچیده را به شکلی ملموس و جذاب‌تر ارائه می‌دهد

این معلم خلاق در ادامه بیان کرد: دانش آموزان وقتی خودشان مفاهیم را تصویرسازی می‌کنند بهتر درکشان می‌کنند و به خاطر می‌سپارند.

وی اظهار کرد: چنین روش‌هایی می‌تواند نقش موثری در تقویت حافظه بصری دانش آموزان ایفا کند.

میر گفت: طبق مطالعات انجام شده اطلاعاتی که از طریق تصویرسازی پردازش می‌شوند در ذهن دانش آموزان ماندگارتر هستند و ارتباط آنها با مفاهیم آموزشی را عمیق‌تر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار جنبه‌های آموزشی این طرح موجب تقویت همکاری و تعامل میان دانش آموزان نیز شده است.

میر افزود: این فرایند علاوه بر افزایش مهارت‌های ارتباطی، فضای یادگیری را به محیطی شاداب و فعال تبدیل کرده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404020906258
  • خبرنگار : 51000