لزوم طراحی آموزش محیط‌ زیست متناسب با ویژگی‌های روان‌شناختی گروه‌های سنی

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.

به گزارش ایسنا محمد مدادی در آیین افتتاحیه هشتمین همایش بین‌المللی آموزش محیط‌زیست که با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات علمی و انتقال تجربیات و دستاوردهای پژوهشگران این حوزه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی، بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با بیان اینکه طراحی آموزش‌های محیط‌ زیستی باید متناسب با ویژگی‌های شناختی و روان‌شناسی گروه‌های سنی انجام شود، افزود: در سیاستگذاری‌های آموزشی باید به مسائلی چون متناسب‌سازی ابزارها و روش‌ها، توزیع هدفمند آگاهی، ایجاد دغدغه‌مندی معقول، پرهیز از عادی‌سازی نابهنجاری‌ها و پیشگیری از حساسیت‌زدایی ناشی از بمباران اطلاعاتی توجه شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مدادی در پایان بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی میان‌رشته‌ای محیط زیست تأکید کرد و پیشنهاد داد: دروس تخصصی محیط زیست متناسب با هر رشته دانشگاهی مانند روان‌شناسی محیط زیست، فلسفه محیط زیست و دیپلماسی محیط زیست در تمام رشته‌های تحصیلی از علوم پایه تا علوم انسانی و فنی مهندسی، طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1404023122409
  • خبرنگار :