صالحی امیری از ایسنا بازدید کرد

سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته دولت از ایسنا بازدید کرد.

به گزارش ایسنا،  سیدرضا صالحی امیری، سه‌شنبه چهارم شهریورماه، در هفته دولت با حضور در ایسنا، از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد و در جریان دغدغه‌های خبرنگاران قرار گرفت و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

صالحی امیری با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت ایسنا به روزهای اوج و دوران طلایی خود پس از تغییر مدیریت آن، اظهار کرد: من یکی از مخاطبان اصلی ایسنا هستم و خوش‌بین هستم که به روزهای اوج خود بازمی‌گردد. زمانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم و می‌خواستم رسانه‌ای را نقد کنم، ایسنا را مثال می‌زدم که با تعداد نیروی انسانی و بودجه اندک، توان بسیار داشت، اما در سال‌های واپسین ایسنا افول کرد. قطعا به انگیزه و اراده نیاز است، و این ظرفیت خبرنگاران این رسانه است که باعث ایجاد انگیزه و بازگشت به دوران طلایی ایسنا می‌شود.

محمدعلی نادعلی‌زاده، مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیز در جریان این بازدید در سخنانی درباره ضرورت استفاده از رسانه‌های برخط برای تولید محتوای مرتبط با «ایران» تاکید کرد و از مسئولان خواست به رسانه‌های برخط توجه بیشتری نشان دهند. او گفت: مسئولان فکر می‌کنند فقط دوربین‌های صدا و سیما این توان را دارند.

در ادامه، صالحی امیری به عنوان عضو کابینه دولت برای حمایت از توان و ظرفیت رسانه‌های برخط اعلام آمادگی کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان این بازدید، با اعلام خبرهایی از بازگشایی تعدادی از موزه‌ها که پس از جنگ ۱۲ روزه تعطیل شده بودند از جمله موزه استاد فرشچیان در کاخ سعدآباد، گزارشی از برنامه‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه، پیش و پس از جنگ اخیر ارائه کرد.  

او همچنین بر ضرورت تولید محتوای جذاب و مناسب برای ارائه تصویر واقعی از ایران به دنیا تاکید کرد.

صالحی امیری در این راستا به پروژه «خنثی‌سازی ایران‌هراسی» که از سوی وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی پیگیری می‌شود، اشاره کرد و  گفت:‌ «بازشناسی ایران در ذهن نسل جدید» و «ایجاد تعلق به ایران و همبستگی و وابستگی به ایران» دو سیاست دیگری است که این وزارتخانه در اولویت قرار داده است.

او همچنین گفت: مسئولیت وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی، «ایران» است و ما باید روی مفهوم ایران، فرهنگ و هویت ایرانی تمرکز کنیم و به شدت نیازمند تولید محتوا هستیم؛ محتوایی که جذاب و نه خسته‌کننده باشد. ما نیازمند بازشناسی ایران با زبان جدید برای نسل جوان و نیازمند هویت ایرانی برای آنهایی که بیرون از ایران زندگی می‌کنند، هستیم. مفهوم ایران خیلی کلی است و باید شکسته و آنالیز شود.

صالحی امیری سپس با حضور در استودیو خبر ایسنا به پرسش‌هایی درباره برنامه افزایش جذب گردشگران خارجی به‌ویژه پس از جنگ ۱۲ روزه براساس کشورهای هدف‌گذاری شده، سیاست‌های تشویقی دولت برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، و رویکرد وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی درباره حفاری‌ها، قاچاق و تجارت آثار تاریخی پاسخ داد که مشروح آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1404060402187
  • خبرنگار : 71021