معاون وزیر کشور:

تحول در آموزش و پرورش باید از بطن مدارس آغاز شود

معاون وزیر کشور اظهار کرد: تحول واقعی باید از پایین به بالا و از متن مدارس آغاز شود.

سید محمد بطحایی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، چهارشنبه دوم مهر در حاشیه بازدید از اجرای طرح‌های «نیلوفرانه» و «نیکدخت» در قم، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه را خانه حقیقی خود دانست و با اشاره به سابقه پنج مرحله تلاش برای تحول در آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با وجود همه این تلاش‌ها هنوز با نتیجه مطلوب فاصله داریم و دلیل اصلی آن، اتخاذ رویکردی از بالا به پایین بوده است.

معاون وزیر کشور افزود: آموزش و پرورش سرشار از طرح‌های ارزشمند و زیباست، اما بسیاری از این طرح‌ها به دلیل نبود زمینه اجرایی و اثربخشی واقعی به نتیجه نرسیده‌اند.

وی تأکید کرد: سنجش موفقیت طرح‌ها باید بر مبنای اثرگذاری در رفتار و باور دانش‌آموزان باشد، نه صرفاً برگزاری برنامه‌ها و ارائه گزارش‌های شکلی.

بطحایی در ادامه بیان کرد: در مسیر اجرای این طرح‌ها، علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه از تجربه مدارس موفق در این زمینه و پژوهش‌های علمای آشنا با فقه تربیتی نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: نجات آموزش و پرورش در گرو حرکت در همین مسیری است که امروز آغاز شده و اگر این مسیر با نگاه عملیاتی و پایدار دنبال شود، می‌تواند به تحولی واقعی در نظام آموزشی کشور منجر شود.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۴ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1404070201412
  • خبرنگار : 50455