ابوالقاسم جراره در گفتوگو با ایسنا با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار کرد: در فضای دانشجویی دو نوع مطالبه وجود دارد. یکی مطالبه صنفی که موضوعات جاری دانشگاههاست که باید تلاش شود تا مسائل و نگرانیهای صنفی دانشجویان به حداقل برسد.
وی افزود: هرچند مشکلات و مسائل بودجهای در همه این مجموعهها وجود دارد اما باید با کمک وزارتخانه و همکاری خیرین، بتوان موضوعات و دغدغه صنفی دانشجویان مانند خوابگاهها و سلف و موارد مشابه را رفع کرد.
ابن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بخش دیگر حوزه مطالبهگری و تکلیف دانشجویان در موضوعات مختلف است. در این باره نیز باید دانشجویان به روز بوده و با برگزاری کرسیهای آزاداندیشی، دغدغهها و مطالبه گری را دنبال کرده و به سوالات و نگرانیهای نسل جوان پاسخ داده شود.
وی اظهار کرد: از طرف دیگر در دانشگاهها صرفا تولید علم میشود که این تولید علم باید به ثروت تبدیل شود. این هم با مطالبهگری، پیگیری و تعامل نهادهای مختلف شکل میگیرد؛ وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری موظف هستند مسیر تبدیل علم به ثروت را دنبال کنند. این اقدام میتواند دغدغه بزرگ جامعه دانشجویی و خانوادهها را رفع کرده و موضوع تبدیل علم به ثروت در اقتصاد جامعه و زندگی مردم لحاظ شود.
جراره بیان کرد: جنبش دانشجویی و تشکلهای دانشجویی در چارچوب قانون دانشگاهها در حوزه مطالبهگری فعال باشند. باید دانشجو بتوانند حرف و نگرانی و مطالبات خود را در چارچوب اصول و موضوعات معقول مطرح کرده و به آن پاسخ صحیحی داده شود. قطعا اگر جنبش دانشجویی فعال باشد، خیلی از مشکلات رفع میشود.
وی در پایان تاکید کرد؛ باید به دانشجویان اجازه داده شود که حرفها و مطالبات و دغدغههایشان را بیان کنند و فضا برای طرح کردن آن نیز فراهم شود؛ جنبش دانشجویی نه به استکبار و دشمن می گوید و محور وحدت، تلاش و علم در کشور است.
انتهای پیام