رئیس آموزش و پرورش شهرستان: بخشی از مدارس بروجرد فرسوده و نیازمند بازسازی هستند

رئیس آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های آموزشی در این شهرستان گفت: با وجود افتتاح مدارس جدید، سیمای آموزش در بخش‌هایی از بروجرد همچنان فرسوده و رنجور است و نیاز جدی به بازسازی و نوسازی دارد.

بهروز یاراحمدی سه‌شنبه ۱۸ آذر در حاشیه مراسم افتتاح هنرستان ۱۸ کلاسه ربیعی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های آموزشی، اظهار کرد: افتتاح این هنرستان، حاصل همت خیرین و همکاری مسئولان حوزه نوسازی مدارس است و می‌تواند زمینه‌ساز تربیت هنرمندان خلاق و مهارت‌آموزان متخصص برای آینده باشد.

وی حضور خیرین در حوزه ساخت‌وساز مدارس را نشانه‌ای از توجه به آینده‌سازان کشور دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این فضای آموزشی نو، امید تازه‌ای در بوستان علم و هنر شهرستان ایجاد می‌کند.

یاراحمدی همچنین از آیین کلنگ‌زنی پروژه آموزشی جدید با مشارکت خیر مدرسه‌ساز، حاج حسین فروهر خبر داد و افزود: این اقدام ادامه مسیر توسعه زیرساخت‌ها در آموزش‌ و پرورش بروجرد است و می‌تواند ظرفیت‌های آموزشی شهرستان را گسترش دهد.

رئیس آموزش و پرورش بروجرد تأکید کرد: در کنار دستاوردهای امروز، هنوز نیازهای جدی در حوزه مدرسه‌سازی در بروجرد وجود دارد و باید برای تأمین فرصت‌های برابر آموزشی تلاش کرد.

یاراحمدی ادامه داد: آموزش و پرورش بروجرد بیش از ۱۱۱ سال سابقه دارد که این پیشینه، افتخاری برای شهرستان است، اما در کنار آن بسیاری از فضاهای آموزشی به دلیل قدمت بالا فرسوده شده‌اند. هنوز دانش‌آموزان در برخی مدارس در کلاس‌هایی درس می‌خوانند که دیوارهای ترک‌خورده، سقف‌های نیازمند تعمیر و سیستم گرمایش و سرمایشی ناکارآمد دارند.

رئیس آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به دغدغه ایمنی دانش‌آموزان افزود: هر روز که می‌گذرد نگرانی ما درباره ایمنی جان عزیزترین سرمایه‌های کشور بیشتر می‌شود. این وضعیت تنها یکی از چالش‌هاست؛ تراکم بالای دانش‌آموز در برخی کلاس‌ها نیز از زخم‌های جدی آموزش‌ و پرورش بروجرد است.

وی با تأکید بر کمبود فضای آموزشی، تصریح کرد: در بسیاری از مدارس متوسطه، تراکم کلاس‌ها بیش از ۴۰ نفر است و گاهی دانش‌آموزان در نیمکت‌های دونفره، سه‌نفره می‌نشینند. این شرایط امکان تعامل مناسب دانش‌آموز و معلم را کاهش می‌دهد و کیفیت یادگیری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یاراحمدی همچنین نبود امکانات آموزشی را از موانع رشد استعداد دانش‌آموزان دانست و گفت: در برخی مدارس، امکانات ابتدایی آزمایشگاهی، کارگاهی، ورزشی و فناوری‌های نوین موجود نیست. چگونه می‌توان از نسل آینده انتظار خلاقیت و پژوهش داشت، در حالی که بستر اولیه برای شکوفایی استعدادها فراهم نیست؟

رئیس آموزش و پرورش بروجرد، نقش خیرین مدرسه‌ساز را در رفع این مشکلات تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: قدردانی ما از خیرین نیک‌اندیش به دلیل نقش مؤثر آنها در توسعه فضاهای آموزشی بوده و افتتاح این هنرستان و همچنین کلنگ‌زنی پروژه جدید آموزشی با مشارکت خیرین، نویدبخش آغاز حرکتی گسترده‌تر در این مسیر است.

وی با تأکید بر ضرورت همراهی همه بخش‌ها، ساختن مدارس ایمن، استاندارد و مجهز نیازمند همکاری مجموعه‌ای از خیرین، مسئولان و جامعه فرهنگی است. هدف، ایجاد مدارسی است که نه تنها محل آموزش، بلکه کانون آرامش، نشاط و پرورش شهروندان توانمند برای آینده باشد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ آذر ۱۴۰۴ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404091811984
  • خبرنگار : 50175