مجید نژادحسین در گفتوگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت تعیین و تکلیف ۸۱ ون باقیمانده و علت تعلل در واگذاری، اظهار کرد: با توجه به تصمیم قرارگاه عملیاتی توسعه و تأمین ناوگان و تجهیزات مدیریت شهری و روستایی کشور در خصوص قرارداد فیمابین وزارت کشور و شرکت ایرانخودرو دیزل، تعداد ۱۳۰ دستگاه ون وانا به شهر مشهد تخصیص که این ناوگان بهصورت تدریجی تحویل داده شد.
وی افزود: در ادامه فرآیند، به دلیل عدم تحقق منابع ارزی قرارداد مذکور و به تبع آن حذف شرایط واگذاری تسهیلاتی، مقرر شد سهمیه شهر متناسب با میزان پیشپرداخت اصلاح و مازاد ناوگان دریافتی عودت داده شود. بر این اساس، شهرداری مشهد با اخذ مجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر مشهد و با هدف تسهیل در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسی ون فرسوده، در نیمه اول سال جاری نسبت به واگذاری ۴۹ دستگاه از ناوگان در اختیار با قیمت سال ۱۴۰۱ بهصورت پرداخت ۵۰ درصد نقدی و مابقی در قالب اقساط ۳۶ ماهه اقدام کرد.
ضرورت نوسازی ناوگان و عدم امکان عودت ۸۱ دستگاه ناوگان باقیمانده
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان ون تاکسی فرسوده و اهمیت برخورداری از ناوگان بهروز و کارآمد در ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع)، اظهار کرد: طی مکاتبات متعدد اعلام شد امکان عودت ۸۱ دستگاه ناوگان باقیمانده وجود نداشته و بر این اساس مقرر شد قیمت و شرایط جدید قابل توافق از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام شود که متأسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
نژادحسین در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیریهای انجام شده، مجموعه ایرانخودرو دیزل تعهدات خود را متناسب با مبالغ پرداختی وزارت کشور به انجام رسانده و از این رو هر گونه تخصیص ناوگان جدید بهمنظور جبران کسری سهمیه سایر شهرها منوط به توافقات جدید است.
وی درباره ناوگان ون باقیمانده از بسته ۱۳۰ دستگاهی، تصریح کرد: با توجه به بروز اختلافات حقوقی و مالی در قرارداد اصلی فیمابین دو مجموعه، موضوع از زوایای مختلف توسط حوزههای نظارتی، قضایی و اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و بدیهی است پس از نهایی شدن فرآیند رسیدگی و ایجاد توافقات جدید میان وزارت کشور و ایرانخودرو دیزل، مراتب به شهرداریها ابلاغ خواهد شد.
نژادحسین اضافه کرد: در این مدت، شهرداری مشهد از تمامی ظرفیتهای مجموعه مدیریت شهری، استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اتحادیههای مرتبط و سایر نهادهای ذینقش استفاده کرده و با انجام مکاتبات و مراجعات مکرر، تعیین تکلیف ناوگان باقیمانده را بهصورت مستمر مطالبه کرده است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای موجود، افزود: بدیهی است تمامی تلاش مدیریت شهری معطوف به استفاده کامل و حداکثری از ناوگان حملونقل عمومی بوده و با توجه به ماهیت زیارتی شهر مشهدالرضا(ع)، پیگیر تعیین تکلیف موضوع استفاده از ناوگان مذکور در مناسبتهای ملی و مذهبی در مشهد است.
انتهای پیام