انتقاد شديد عليرضا رئيسيان از فقر تئوريك در ميان فيلمسازان جوان

رييس كانون كارگردانان سينماي ايران از فقر تئوريك در ميان فيلمسازان جوان به شدت انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار سرويس سينماي خبرگزاري دانشجويان ايران، عليرضا رئيسيان - رييس هيأت داوران بخش مسابقه‌ي ملي جشنواره‌ي فيلم كوتاه - كه در حضور جمعي از فيلمسازان سينماي جوان در محل برگزاري اين جشنواره سخن مي‌گفت تصريح كرد: اين معضل، بخصوص در ميان فيلم‌هاي شهرستاني بيشتر ديده مي‌شود. داشتن دوربين و ساختن فيلم كه به تنهايي كفايت نمي‌كند.

وي «سينماي كوتاه» را به لحاظ نرم‌افزاري و انديشه، زير ساخت سينماي بلند ناميد و گفت: تمامي كشورهايي كه سينمايي جدي دارند زير ساخت آنها سينماي كوتاه است.

عليرضا رييسيان گفت: در عرصه‌ي فيلم كوتاه به خوبي مي‌توان زواياي مختلف زندگي را گفت و تصوير كرد و اثر گذار هم بود.

او،داوري و قضاوت در امور فرهنگي را يك امر نسبي خواند و گفت: داوري اين دوره از جشنواره بسيار سخت بود. حتي سخت‌تر از داوري فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر و جشن خانه سينما كه من داور آنها بودم و سختي قضاوت درباره اين فيلم‌ها، به خاطر فاصله كم بين آنها بود.

رئيسيان در پاسخ به اين سؤال كه بعضي معتقدند سانسور باعث ايجاد خلاقيت در بين سينماگران شده است گفت: سانسور تنها به فيلمسازان خنثي كمك مي‌كند و در هيچ كجاي دنيا به هنر كمك نكرده است.

كارگردان فيلم «ايستگاه متروك» گفت: سانسور، كم و بيش در همه جاي دنيا وجود دارد و در هر جا تعاريف و ميزان خود را دارد. اينكه مي‌گويند فيلمسازان در اين فضا خلاقيت به خرج مي‌دهند شايد به اين خاطر است كه آنها راه حل بهتري از ديگران، انتخاب كرده‌اند براي اينكه بتوانند از اين پيچش (سانسور) بگذرند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۳ آبان ۱۳۸۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8108-00334
  • خبرنگار :