«امام خميني (ره) بر اساس منطق ظلمستيزي كه از امام حسين (ع) آموخته بود، انقلاب شكوهمند ايران اسلامي را پايهگذاري كرد.»
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجتالاسلام والمسلمين مجيد انصاري در سخناني در شب سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مرقد مطهر امام خميني (ره) افزود: امام در مبارزات خود عليه رژيم شاهنشاهي اهداف مختلفي را پيگيري ميكرد كه احياي روح دينداري در جامعه، افشاي حكومت پهلوي و احياي امر به معروف و نهي از منكر و در راس آنها مبارزه با رژيم ظلم و جور شاه از جمله آنها بود.
وي با بيان اينكه حكومت پهلوي حكومت كودتا بود، گفت: اين نوع حكومتها حق انتخاب را از مردم ميگيرند، يعني بزرگترين هديهي خداوند به انسان را سلب ميكنند؛ از اين رو امام در پاسخ به برنامهي فريبكارانهي شاه كه در آن از اعطاي آزادي به مردم دم ميزد، فرمودند اگر كسي ميگويد من به شما آزادي ميدهم يك اقرار مجرمانه است؛ به اين معنا كه آزادي شما را سلب كرده است و حالا ميخواهد آن را برگرداند.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز، با اشاره به ظلمهاي رضاخان و محمدرضاشاه به ملت بعد از استقرار حكومت كودتايي، اضافه كرد: چه بسيار شكنجههاي طاقتفرسايي كه بر بزرگان كشور اعم از رجال ديني و سياسي، زنان و مردان ايران رفت. من از جوانان درخواست ميكنم كه تاريخ معاصر ايران را مطالعه و موزهي عبرت را مشاهده كنند و متوجه شوند كه رژيم منحوس پهلوي چه ستمهايي بر مردم اعمال كرد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ما در آن دوران كاملا وابسته بوديم و استقلال ما را به تاراج برده بودند. اقتصاد ما به طور كلي به غرب و شرق وابسته بود و حيثيت ملت ما را پاي اسرائيل قرباني كردند. در جنگ اعراب و اسرائيل كه ماشين خاموش شدهي اسرائيل در حال نابودي بود، محمدرضا با نفت ملت ايران، آن را گرم نگه داشت. همچنين اسناد غير قابل انكاري از نقش آمريكا و دخالتهاي آن در حوادثي مانند كودتاي 28 مرداد و قتل عام مردم در دست است.
عضو مجلس خبرگان، با اشاره به جنايتهاي بيگانگان به ويژه آمريكا تصريح كرد: اگر دادگاه عادلانهاي در جهان وجود داشت جا داشت مبارزان ما فرزندان شهيدان پانزده خرداد و هفده شهريور خونين سال 57، فرزندان شهيد فيضيه و دانشگاه و آنهايي كه در زندانها جان باختند، عليه دولت آمريكا و انگليس اقامهي دعوا و ادعاي خسارت كنند.
وي در ادامه به نقش امام (ره) در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: امام با تكيه بر فرهنگ عاشورا اولين رهبر و مجتهدي بود كه انرژي متراكم مردم متاثر از قيام عاشورا را آزاد ساخت و انفجار نوري به وجود آورد كه پايههاي ظلم را متزلزل كرد. انقلاب شكوهمند ايران توانست ديو ستم را به زانو درآورد و ابهت صهيونيستها و آمريكاييها را رسوا سازد. امام با مديريت عاشورايي خود و مردم نيز با حضور عاشوراييشان به پيروزي نايل شدند و در 27 سال گذشته نيز شاهد موفقيتهاي پي در پي بوديم.
انصاري با بيان اينكه فلسطين در حال مرگ، متاثر از همين انقلاب احيا شد، ادامه داد: لبنان در كام اسرائيل هم به دامن اسلام برگشت و امروز نيز فرزندان عاشورايي امام امت در جاي جاي دنيا حضور فعال دارند.
اين فعال سياسي با بيان اينكه منطق دشمنان يزيدي است و انسان شرم ميكند كه سرنوشت بعضي از انسانها به دست آنهاست، گفت: من به آقاي بوش ميگويم حداقل يكبار منشور تشكيل حكومت ايالات متحدهي آمريكا را مطالعه كنيد. اگر قطعا يك بار خواندهايد، در آنجا آمده است « چون آزادي ملتها حق خدايي آنان است و كسي نميتواند آن را سلب كند و چون حكومت بريتانياي كبير با ظلم و ستم بر مردم ايالات آمريكا رفتار كرده است، ملت آمريكا حق داشته است بر ظلم آنها قيام كند.»، اما سوال من از رييسجمهور آمريكا اين است آيا اين حق را براي ملت فلسطين هم قائل هستند.
وي افزود: طبق اصل 33 قانون اساسي فرانسه مردم حق دارند عليه حكومت ظلم قيام كنند. جمعي از سربازان فرانسه نيز وقتي عليه مردم الجزيره اقدام نكرده بودند، به همين اصل استناد كرده و گفته بودند چون دولت فرانسه با مردم الجزيره صلح كرده بود، ما حق داشتيم اقدامي نكنيم. حال اين اصل را چرا براي ساير ملتها ناديده ميگيريد؟. آيا در قرن 21 سخني سخيفتر از اين ميشود گفت كه «مردم حق كسب دانش ندارند». ما بايد با چه زباني بگوييم كه فناوري صلحآميز هستهاي ميخواهيم نه بمب هستهاي؟. مراجع ما اعلام كردند، رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز هم به عنوان مرجع ديني و هم به عنوان رهبري نظام فرمودند در دكترين نظامي و عقايد دفاعي ما بمب هستهاي جايي ندارد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به تصميمات پنج قدرت اصلي هستهاي دنيا، خاطر نشان كرد: آنها خودشان بارها از بمبهاي هستهاي عليه بشريت استفاده كردهاند. انگليس هماكنون با دويست بمب هستهاي، اسرائيل با صد و پنجاه كلاهك هستهاي و آمريكا و روسيه با هزاران بمب هستهاي، ميخواهند ما را از انرژي صلحآميز هستهاي محروم ميكنند؛ در حالي كه اگر دادگاه عادلانهاي بود بايد مردمان مظلوم شيميايي شده در جنگ ايران و عراق، عليه كشورهاي غربي (آلمان، فرانسه و آمريكا) اعلام جرم ميكردند.
عضو مجلس خبرگان در ادامه با بيان اينكه فنآوري صلحآميز هستهاي در اكثر علوم روز از جمله كشاورزي، صنعتي و ... قابل استفاده است، حتي آمريكا 35 درصد از درآمد خود را از توليدات علم هستهاي دارد، گفت: حال آنها به چه حقي ميخواهند ملت ايران را از اين دانش محروم سازند. اصولا آنها چه كاره هستند كه براي ما تصميم ميگيرند.
به گزارش ايسنا مجيد انصاري، در رابطه با تبعيض بين ملتها و نقش استثماري آمريكا در منطقه نيز گفت: آمريكا ميلياردها دلار خرج جنگ با افغانستان كرد اما چرا امروز يك هزارم آن را خرج بازسازي افغانستان نميكند. امروز بسياري از مزارع افغانستان تحت نظارت آنان زير كشت خشخاش است؛ حال آنكه ادعاي حمايت از حقوق بشر را نيز دارند. آنها چرا از انتخابات آزاد مردم فلسطين عصباني هستند؟ چرا اجازه نميدهند صدام اين قصاب منطقه در دست مردم عراق محاكمه شود؟ آيا ميترسند پشت پردهها افشا شود؟.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، همچنين با اشاره به توهين رسانههاي غربي به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) خاطر نشان كرد: من بايد بگويم اروپاييان كه نمك علم و دانش پيامبر اسلام را خوردهاند، حداقل نمكدان را نشكنند. البته اين را من نميگويم، تاريخ تمدن ويل دورانت و تاريخ علم در اروپا نيز ميگويند. پيغمبر اكرم بر گردن اروپاييان حق حيات علمي دارد. اروپاييان بدانند كه سوغات سفر تمدن اسلامي به مرزهايشان چيزي پيشرفت علم و فرهنگ نبوده است. اما آمدن آنها به دنياي اسلام چيزي جز جنگهاي صليبي و كتابسوزي به دنبال نداشته است.
وي تاكيد كرد: اروپاييان با هتك حرمت ساحت پيامبر اكرم اشتباه بزرگي كردند. چرا كه آنها نميدانند نور خدا را با فوت نميتوان خاموش كرد. آنها ملت خاموش مسلمان را يك بار ديگر متحد كردند و خونشان را به جوش آوردند. مردم ايران نيز در بيست و دوم بهمن يك بار ديگر با محمد، علي، فاطمه، حسن و حسين عليهمالسلام عهد ميبندند كه در برابر زورگوييهاي آنان مقاومت كنند؛ چرا كه مهمتر از فناوري صلحآميز هستهاي براي ملت ايران زير بار حرف زور نرفتن است.
عضو مجلس خبرگان با اشاره به سياستهاي كلي اعلام شده از سوي مقام معظم رهبري گفت: طبق بند يك و دو اصل 110 قانون اساسي مردم مطيع سياستهاي رهبر فرزانهي انقلاب هستند و ايشان نيز در مورد انرژي صلحآميز هستهاي خطوط كلي را ترسيم كردند. مسوولان امر نيز اعم از دولت، مجلس و قواي ديگر بايد با تيزبيني و درايت همهي راههاي مسالمتآميز را در نظر بگيرند؛ اما اگر بخواهند زور بگويند مردم ما در بيست و دوم بهمن جواب آنان را خواهند داد كه پرروتر نشوند.
وي تاكيد كرد: آمريكا و صهيونيستها آنقدر پررو هستند كه حتي ابرقدرتي مثل روسيه را نيز با زبان ديپلماتيك تهديد و دعوت رهبران حماس توسط پوتين را بازي با دم شير اعلام ميكنند. اما مردم ما در راهپيمايي بيست و دوم بهمن ثابت خواهند كرد منطقشان عاشورايي است و جاي «نه» گفتن به ابرقدرتها هست.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آيات قرآن به انواع ظلم اشاره كرد و گفت: هر ظلمي ابتدا ظلم به خويشتن است؛ مانند شرك كه همان ظلم اعتقادي است و قرآن آن را غير قابل بخشش معرفي ميكند. همچنين قتل نفس كه آن نيز در قرآن غير قابل بخشش آمده است. اما بعضي از ظلمها در قالب گناههاي كوچكتري هستند كه اگر استغفار شود، مشمول غفران الهي ميشود.
وي با اشاره به آياتي از قرآن در اين باره افزود: آيهاي است كه ميفرمايد «اي پيامبر! اگر مومنان گناه و به خود ظلم كنند و خدمت تو آيند و تو طلب آمرزش كني، خداوند خواهد بخشيد»، پس گناهاني هستند كه غير قابل بخششاند و گناهاني كه با طلب استغفار، عفو ميشوند. همچنين گناهاني بر پايهي ظلم اعتقادي هستند كه در هر صورت همهي اينها ظلم به خويشتن محسوب ميشوند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، اضافه كرد: پيامبران قبل از هر كاري وظيفه دارند با سردمداران كفر مثل قارون و نمرود به ستيز برخيزند. اولين خطاب به موسي (ع) اين است كه به كانون فساد و تباهي حمله و سرچشمهي آلودگي را اصلاح كن؛ چرا كه فرعون به طغيان دست زده و جامعه را با ظلم اداره ميكند.
وي در ادامه با اشاره به سخنان علي (ع) در فلسفهي پذيرش خلافت گفت: اگر نبود پيمان خداوند از عالمان كه در برابر شكمبارگي ستمكاران و گرسنگي مستمندان سكوت نكنند، ايشان عنان حكومت را به دست نميگرفتند. از اين امر نتيجه ميشود كه خداوند از همهي علما عهد گرفته است كه پنجه در پنجه ستمگران بيندازند. در فلسفهي نهضت سيدالشهداء نيز، اگر چه اصلاح دين، افشاي حكومت اموي و انجام امر به معروف و نهي از منكر از اهداف امام، به حساب ميآمد، در راس آنان ظلمستيزي و مبارزه با طاغوت بود و در سخنرانيهاي گوناگون نيز به اين نكته اشاره فرمودهاند.
به گزارش ايسنا مجيد انصاري در پايان در مورد قيام عاشورا و پيروزي اين نهضت گفت: عدهاي در تفسير نهضت عاشورا ميگويند اين قيام به مرور زمان پيروزي را به دست آورد. ولي من معتقدم نفس حضور حسين (ع) در كربلا پيروزي بود. چرا كه او در هنگامهي به آغوش كشيدن شهادت، مبارزه با ظلم و ستم حاكمان را به جهانيان نشان داد. شاهد اين موفقيت نيز از همان عصر عاشورا آغاز شد و سخنرانيهاي سيدالشهداء تاثير خودش را نشان داد. وقتي ابن سعد دستور آتش زدن خيمهها را داد عدهاي از خود سپاه دشمن مخالفت كردند و چيزي نمانده بود كه شمشيرها عليه خودشان بيرون آيد.
انتهاي پيام