زبان و ادبيات فارسي دانشگاه داكا مستقل شد

زبان و ادبيات فارسي دانشگاه داكا مستقل شد

گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه داكا از اين پس به‌عنوان يك گروه مستقل فعاليت خود را ادامه مي‌دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با پي‌گيري استادان و رياست گروه يادشده كه در دوره‌ي جاري بر عهده‌ي سيف‌الاسلام خان - يكي از استادان زبان و ادبيات فارسي - بود و همچنين حضور فعال رايزني فرهنگي در اين گروه، گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه داكا مستقل شد.

هشتادوهفت سال از تأسيس گروه زبان و ادبيات اردو و فارسي دانشگاه داكا مي‌گذرد، كه در طول اين مدت همواره استادان و دانشجويان زبان فارسي به دليل هم‌گروه بودن با بخش اردو، ملزم به رعايت برخي امور ناخواسته و استفاده از امكانات و اختياراتي محدودي‌تر بوده‌اند.

برگزاري امتحانات پاياني دوره‌ي زبان فارسي در بنگلادش

پنجاه‌ويكمين دوره‌ي آموزش زبان و ادبيات فارسي كه در قالب 22 جلسه‌ي دوساعته و در چهار مقطع ابتدايي، متوسط ، ديپلم و فوق ديپلم در رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در داكا، تشكيل شده بود، با برگزاري امتحانات نهايي در بيست‌وهشتم اسفندماه سال گذشته پايان يافت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، 49 دانشجوي شركت‌كننده در اين دوره را دانشجويان دانشگاه داكا و داوطلبان آزاد تشكيل مي‌دادند. اين دوره در مقطع ابتدايي سه كلاس و ساير مقاطع، هر كدام يك كلاس تشكيل شد.

پنجاه‌ودومين دوره‌ي آموزش زبان و ادبيات فارسي در اين رايزني فرهنگي از اواخر فروردين‌ماه جاري شروع مي‌شود.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8601-00772
  • خبرنگار :