رييس انجمن شيمي ايران خبر داد: تصويب نامگذاري سالروز تولد «جابربن حيان» به نام «روز ملي شيمي» در انجمن

رييس انجمن شيمي ايران نيز با بيان اينکه در کشورهاي پيشرفته انجمن هاي علمي جمع هاي منسجمي هستند که در جهت پيشرفت هاي علمي فعاليت مي کنند، گفت: متاسفانه در کشور ما جايگاه انجمن هاي علمي چندان مشخص نيست.

به گزارش خبرنگار علمي ايسنا در كرمانشاه، دکتر مجتبي شمسي پور كه در افتتاحيه پانزدهمين سمينار شيمي آلي کشور در دانشگاه رازي كرمانشاه سخن مي‌گفت، مشکل بزرگ انجمن هاي علمي را مسائل مالي دانست و افزود: بايد در جهت تقويت انجمن هاي علمي حرکت شود.

پرمقاله‌ترين محقق ايراني به لحاظ تعداد مقالات ISI با بيان اينکه انجمن شيمي از ريشه دار ترين انجمن‌هاي علمي کشور است، گفت: همه بايد به اين انجمن تعلق خاطر داشته و بپذيريم که کار انجمن مي تواند مثمرثمر باشد.

وي افزود: تنها راهي که مي تواند باعث پيشرفت انجمن شود مشارکت هرچه وسيعتر اعضا در اداره اين انجمن مي باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه رازي با اشاره به فعاليت 10 کميته علمي در انجمن شيمي گفت: فعاليت اين کميته ها گسترش خواهد يافت.

وي نامگذاري سالروز تولد جابربن حيان به نام روز ملي شيمي را از مصوبات انجمن برشمرد و افزود: همچنين کتابي در دست تهيه است که سابقه علم شيمي در کشور را مرور مي کند.

شمسي پور در بخش ديگري از سخنانش به تقدير از دکتر حبيب الله فيروز آبادي، رييس پيشين انجمن شيمي ايران پرداخت و گفت: با وجود تاکيداتي که در دين مبين اسلام در خصوص اهميت جايگاه عالم آمده، اما متاسفانه در کشورهاي اسلامي کمتر به اين موضوع توجه مي شود، هر چند که اخيرا در کشور ما حرکت هايي در اين زمينه شروع شده است.

وي با بيان اينکه دکتر فيروز آبادي 40 سال سابقه خدمات درخشان آموزشي و پژوهشي دارد، تربيت بيش از 60 دانشجو در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري، چاپ بيش از 240 مقاله ممتاز کيفي در نشريات معتبر، عضويت در بسياري از مجامع علمي معتبر جهان و اخذ جوايز معتبر جهاني را گوشه‌اي از افتخارات استاد عنوان كرد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين لوح تقديري از سوي انجمن شيمي ايران به دکتر فيروز آبادي اهدا شد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۶ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8706-03932
  • خبرنگار :