با حضور جانشین فرمانده کل سپاه

مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید سپاه روح‌الله برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، جمعی از فرماندهان انتظامی و نظامی و مدیران اجرایی استان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، جمعی از فرماندهان انتظامی و نظامی و مدیران اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: سه عنصر ترس، جهل و طمع باعث نابودی ملت‌ها است و همین امر در کربلا موجب شد امام حسین (ع) تنها بماند اما در انقلاب اسلامی با کنار زده شدن این سه عامل و حضور مردم در صحنه، پیروزی عظیم ملت ایران رقم خورد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا افزود: دشمنان در واقعه عاشورا به دنبال پایان دادن به خط امامت بودند اما عاشورا آغازگر این حرکت عظیم شده است. هر واقعیتی که رنگ الهی به خود گیرد هرگز در حصار زمان باقی نخواهد ماند و عاشورا واقعیتی است که هرگز فراموش نخواهد شد.

سلامی خاطرنشان کرد: حقیقت کربلا زندگی را تفسیر کرد و شاهد آن هستیم که این حقیقت در سراسر عالم حضور دارد و این نشان دهنده الهی بودن این حقیقت و عظمت آن است.

وی در ادامه، آمریکا را شکست خورده انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی با دست‌های خالی به پیروزی رسید و آمریکا را از ایران بیرون کرد و پس از آن توانستیم در جنگی نابرابر در مقابل آمریکا و تمام متحدان منطقه‌ای و اروپایی، دشمن را شکست دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به پیروزی نیروهای فلسطینی در جنگ هشت روزه مقابل رژیم اشغالگر قدس افزود: در چهار جنگ بین اعراب و رژیم اشغالگر قدس قبل از انقلاب اسلامی، همواره این رژیم جعلی پیروز جنگ‌ها بوده است اما، گروهی به نام حزب‌الله لبنان که در اوج نابرابری همانند واقعه عاشورا در مقابل سپاه کفر قرار گرفت، توانست لشکر شکست ناپذیر رژیم اشغالگر قدس را شکست دهد و پس از آن آنها در جنگی نابرابر در مقابل غزه نیز شکست خوردند.

سلامی، پیروزی انقلاب اسلامی را برهم زننده معادلات بین المللی دانست و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا همواره پیروز میادین بود و در شرایط استثنا شکست می‌خورد اما با پیروزی انقلاب اسلامی این معادله برعکس شد و حال در شرایط استثنایی به دنبال پیروزی است.

وی در ادامه، با تقدیر از زحمات سردار ابوحمزه فرمانده پیشین سپاه روح‌الله استان مرکزی، وی را فردی متدین و در خدمت اسلام دانست و افزود: سردار ابوحمزه از فرماندهان قابل و فکور سپاه پاسداران است که زندگی خود را وقف اسلام کرده است. در زمان فرماندهی سردار ابوحمزه، سپاه روح الله استان مرکزی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیار خوبی داشته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این مراسم، رمز پیروزی ملت ایران را ذکر و یاد ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: رمز پیروزی ملت ایران در انقلاب و جنگ و در تمامی عرصه‌ها یاد و ذکر خداوند و ائمه اطهار (ع) است که برای دشمنان قابل درک نیست.

وی افزود: دشمنان از این جهت نمی‌توانند ذکر خدا و ائمه اطهار (ع) را درک کنند که محاسبات خود را بر مبنای مسائل مادی و فیزیکی انجام می‌دهند اما، محاسبات در جمهوری اسلامی الهی است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به واقعه عاشورا و درسی که این واقعه به انسان‌ها می‌آموزد گفت: ما بایستی قدردان عاشورا و انقلاب باشیم زیرا حرکت عظیمی شکل گرفته است و بایستی همه در جهت آرمان‌های اباعبدالله، امام خمینی (ره) و شهدا حرکت کنیم و این رمز پیروزی ملت ماست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وجود نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری کشور را مهم دانست و گفت: هرچقدر مسئولین نیروهای نخبه را جذب و از آنها استفاده کنند، موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به زحمات سردار ابوحمزه اظهار کرد: در مدت حضور سردار ابوحمزه در استان مرکزی ایشان همکاری و تعامل خوبی با نهادها و ارگان‌های گوناگون داشته‌اند و از ایشان برای زحمات و تلاش‌های بی‌دریغشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با خوش‌آمدگویی به سردار صدیقی فرمانده جدید سپاه استان مرکزی، آمادگی خود را برای همکاری هرچه بهتر با وی و سپاه روح‌الله این استان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم، سردار مهدی صدیقی فرمانده جدید سپاه روح‌الله استان مرکزی هم با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) گفت: امیدوارم بتوانم در طول مدت خدمت در این استان، منشا خیر شوم و رضایت خداوند و مردم را بدست آورم.

همچنین، فرمانده پیشین سپاه روح‌الله استان مرکزی در مراسم تودیع خود، از همکاری سپاه این استان با مراکز اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان برای برخورد قاطع با عوامل مخل امنیت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، سردار غلامعلی ابوحمزه با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: عملکرد سپاه روح‌الله استان مرکزی بر چند محور استوار است که در محور اول در زمینه مقابله با تهدید سخت، عمده فعالیت‌ها بر اساس توان رزمی و با دکترین یگانی بوده است.

وی با اشاره به مامورت تیپ 71 سپاه روح‌الله در مرزهای شمال غرب ایران اظهار کرد: حضور فعال تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی در شمال غرب ایران به مدت 22 ماه قابل تقدیر است و در این مدت تیپ 71 سپاه روح‌الله 3 مجروح و 3 شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

ابوحمزه، آماده سازی رزمی گردان‌های عاشورا برای دفاع از کوی برزن و آماده سازی تیپ مهندسی و ماشین آلات را یکی از عملکردهای سپاه روح‌الله اعلام کرد.

وی محور دوم اهداف سپاه روح‌الله را مقابله با تهدید نیمه سخت عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی برای بالابردن سطح دانش نیروی‌های مجرب در استان با استفاده از اساتید مجرب جهت مقابله با تهدیدها و ریشه یابی و رصد آن برای ارائه راهکارهای مناسب یکی دیگر از اهداف سپاه روح‌الله استان مرکزی است.

فرمانده سابق سپاه استان مرکزی محور سوم اهداف عملیاتی سپاه روح‌الله استان مرکزی را مقابله با تهدیدهای نرم عنوان کرد و افزود: برای مقابله با تهدید نرم دشمن برنامه ریزی‌مناسبی صورت پذیرفته و بازخورد این موضوع انجام شده است.

وی از تشکیل چهار قرارگاه برای مقابله با جنگ نرم خبر داد و گفت: برای مقابله با جنگ نرم، چهار قرارگاه آسیب اجتماعی، قرارگاه اقتصاد مقاومتی، قرارگاه سایبری و قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در سپاه روح‌الله استان مرکزی تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، سردار ابوحمزه از دیگر برنامه‌های انجام شده در سپاه روح‌الله استان مرکزی را راه اندازی حلقه صالحین جهت ارتقا معرفتی و بالابردن مهارت نیروهای سپاه استان، اعزام 25 هزار دانش‌آموز با کاروان راهیان نور به مناطق جنگی، اعزام 2 هزار نفر به مرقد امام خمینی (ره)، برگزاری اردوهای جهادی و اجرای طرح آیه‌های تمدن در آموزش و پرورش برای جذب نخبگان عنوان کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091407864
  • خبرنگار :