بورکینافاسو از خنثی شدن توطئه برای کودتا خبر داد

مقامات امنیتی در بورکینافاسو از خنثی کردن یک کوتای دیگر در این کشور خبر دادند و اعضای گارد سابق ریاست جمهوری را مقصر آن دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سیمون کامپائوره، وزیر امنیت بورکینافاسو گفت: در جریان خنثی سازی این توطئه دست کم ۱۰ تن در ارتباط با این کودتا بازداشت شدند اما مظنون اصلی همچنان فراری است.

مقامات گفتند: این تلاش توسط نیروهای وفادار به رئیس جمهور سابق برنامه ریزی شده بود که دو سال پیش در جریان یک قیام ملی مجبور به استعفا شد.

به گفته مقامات بورکینافاسو ۳۰ تن از اعضای سابق گارد ریاست جمهوری برای کودتا و حمله له کاخ ریاست جمهوری و پادگان‌های پلیس و زندانی که رئیس کودتای سابق در این کشور در آن زندانی است نقشه کشیده بودند و این توطئه پس از بازداشت چهار عضو از گارد ریاست جمهوری سابق و اعتراف آن ها کشف و خنثی شد.

گارد ریاست جمهوری ۱۳۳ عضوی سال گذشته پس از تلاش برای سرنگونی دولت موقت که به دنبال فرار بلیز کامپائوره، روی کار آمده بود، منحل شد.

وزارت امنیت بورکینافاسو گفت: این تلاش جدید برای تاریخ ۶ اکتبر سال جاری میلادی (۱۸ مهر) برنامه ریزی شد اما هنگامی که دو تن از گاردهای سابق در حین تلاش برای ورود به پایتخت کشته شدند، این توطئه کودتا خنثی شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95080100475
  • خبرنگار : 71477

برچسب‌ها