عضو هیات علمی گروه گردشگری دانشگاه اوتاگو نیوزلند:

برند "ایران صد درصد میهمان‌نواز" را به دنیا معرفی کنید

عضو هیات علمی گروه گردشگری دانشگاه اوتاگو نیوزلند گفت: در مدتی که در ایران بودم متوجه شدم که همانگونه که نیوزلند برند "طبیعت صد درصد خالص" را به دنیا معرفی می‌کند ایرانی‌ها نیز می‌توانند برند "ایران صد در صد میهمان‌نواز" را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش ایسنا، هیزل تاکر در نشست علمی "تجارب کشور نیوزلند در پیشبرد صنعت گردشگری" که در سازمان مرکزی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه اتاگوی نیوزلند قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور است که دارای 20 هزار دانشجو از صد میلیت مختلف و یکی از دانشگاه‌های معتبر در زمینه تحصیلات تکمیلی است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در مقاطع مقدماتی تحصیل در گروه گردشگری این دانشگاه مسائل پایه‌ای در حوزه گردشگری را می‌آموزند. در ترم‌های بالاتر مباحث تخصصی‌تر در زمینه رفتار توریسم و گردشگری ورزشی و در سال‌های پایانی مدیریت حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را آموزش می‌بینند.

تاکر افزود: تمام تحقیقات دپارتمان مطالعات گردشگری دانشگاه اتاگو با ایده توریسم پایدار انجام می‌شود و باید در جهت تقویت آن باشد. مطالعات اکوتوریسمی قسمت اعظم تحقیقات این دپارتمان را تشکیل می‌دهد. پس از آن مسائل جامعه‌شناسی گردشگری، کارآفرینی، میراث فرهنگی و گردشگری بومی‌ مانند عشایر در ایران مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

دانشیار گروه گردشگری دانشگاه اتاگو نیوزلند با اشاره به این که در دانشگاه اتاگو به دانشجویان چینی با توجه به شرایط توریستی کشور ارزش زیادی داده می‌شود، تصریح کرد: در واقع به این دانشجویان تنها به چشم دانشجو نمی‌نگرند، بلکه با توجه به این که بسیاری از گردشگران نیوزلندی را چینی‌ها تشکیل می‌دهند، زبان و فرهنگ به صنعت گردشگری نیوزلند کمک می‌شود.

وی عنوان کرد: هیچ الزامی نیست که دانشجویان دانشگاه اتاگو در مقطع پی اچ دی تحقیقات خود را تنها درباره نیوزلند انجام دهند بلکه اگر به جدول تحقیقات نگاه کنیم می‌بینیم که پژوهش‌ها بسیار متنوع است چنانچه پروژه من درباره ایران و ژئوپارک شهر قشم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95082416622
  • خبرنگار :