/انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم/

مولفه‌های علمی در ساختار مدیریتی کشور به‌کار گرفته‌ شوند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم گفت: در حوزه صنفی به‌کارگیری مولفه‌های علمی در ساختار مدیریتی کشور مهمترین درخواست جامعه دانشگاهی است و همچنین تعیین معیارهای بررسی شاخصه‌های علمی نیز یکی از معضلات جامعه دانشگاهی به شمار می‌رود.

دکتر بیتا شاه منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: مطالباتی که جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم دارند با مطالبات عامه مردم متفاوت نیست و این مطالبات قانون مداری و شایسته سالاری است که متاسفانه دراین زمینه با مشکل مواجه هستیم .

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: علم فروشی، خرید و فروش مقاله‌ها برای ارتقای علمی و رشد قارچ گونه موسساتی که پایان‌نامه، پژوهش و مقاله می‌فروشند یکی از بزرگترین مشکلاتی است که جامعه دانشگاهی با آن درگیر است.

شاه منصوری با بیان اینکه نشریات علمی داخل کشور در حوزه‌های تخصصی بسیار محدود هستند، گفت: این محدودیت‌ها باعث می‌شود که اساتید برای ارتقاء علمی دچار محدودیت‌هایی شوند. در این حالت موسسات علمی در ازای دریافت پول، پیشنهاد چاپ مقاله وISI   می‌دهند و به این ترتیب مقاله‌های تقلبی و نشریاتی که در لیست سیاه هستند روی کار می‌آیند.

وی با اشاره به وضعیت معاش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: اساتیدی که نمی‌توانند برای امرار معاش به حقوق دانشگاه اکتفا کنند ناچارند به کارهای دیگر و مشاغل دوم روی بیاورند و یا به خرید و فروش مقاله دست بزنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه مانند همه مردم درگیر مسائل روزمره و امرار معاش بوده و به تبع آن بعضا چند شغله هستند که این مساله موجب می‌شود از فعالیت‌های اصلی که آموزش، پژوهش و چاپ مقاله است باز بمانند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۱:۱۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96030603559
  • خبرنگار : 71491

برچسب‌ها