/هویت جهادی،37 سال خودباوری و بالندگی/

جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری کارهای بزرگی انجام داده است

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان این که جهاد دانشگاهی در حوزه توسعه فناوری و نوآوری کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان دارد که نیاز است این بخش از فعالیت‌های خود را نیز توسعه دهد.

علی اکبر اختری در آستانه سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شاید جهاد دانشگاهی نتوانسته باشد در زمینه توسعه علمی  به معنای تولید مقالات خیلی نقش‌آفرینی کرده باشد، اما انصافا در زمینه توسعه فناوری و نوآوری کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داده است.

وی ادامه داد: در طول یکی دو سال اخیر نیز مجموعه جهاد دانشگاهی چه در سطح کشور و چه در سطح استان کرمانشاه دستاوردهای ارزشمندی در حوزه نوآوری و فناوری داشته است.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه هم اکنون با سازمان جهاد دانشگاهی استان همکاری بسیار تنگاتنگی دارد که از این همکاری بسیار رضایت داریم.

اختری تصریح کرد: تصورم این است جهاد دانشگاهی باید مقداری در تعیین رسالت اصلی و مسیر حرکت خود تغییراتی ایجاد کند و بیش از هرچیز به سمت توسعه فناوری و نوآوری حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایده‌های بسیار زیادی در میان جوانان و دانشجویان استان وجود دارد که مرکزی برای ارائه این ایده‌ها در سطح دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود، اما اگر جهاد دانشگاهی این ماموریت را بر عهده گیرد و به بارورکردن ایده‌های جوانان کمک کند، قطعا در مسیر توسعه استان و کشور گام‌های بزرگی برداشته خواهد شد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهارکرد: همچنین جهاد دانشگاهی ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان دارد که نیاز است این بخش از فعالیت‌های خود را نیز توسعه دهد.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96050905792
  • خبرنگار :

برچسب‌ها