شرایط جوی کشور در پایان هفته؛

از افزایش دمای سواحل شمالی تا وزش باد شدید در برخی استانها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور تا پایان هفته را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که بنا به داده‌ها و نقشه‌های پیش‌بینی امروز آسمان کشور صاف است، اظهار کرد: اکثر مناطق کشور امروز افزایش نسبی دما خواهند داشت که در مناطق شمال شرق و شرق کشور افزایش دما محسوس تر خواهد بود.

وی با اشاره به این که بعد از ظهر فردا موج کم دامنه‌ای از نوار شمالی عبور می‌کند، گفت‌: عبور این موج همزمان با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر سبب مواج شدن دریا، افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد نسبتا شدید در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز غربی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد : با عبور این موج از اواخر روز چهارشنبه و اوایل وقت پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، فردا (چهارشنبه) اول فروردین ماه افزایش نسبی دما در سواحل شمالی رخ می‌دهد که از اواخر وقت فردا و طی روز پنجشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی، دمای هوا در این مناطق پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی، اظهار کرد: پنجشنبه در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، شرق سمنان، شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز شرقی این موج فعال بوده و سبب بارش پراکنده ، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد هوای تهران طی دو روز آینده، گفت‌: آسمان تهران فردا (چهارشنبه اول فروردین ماه) صاف خواهد بود. همچنین وزش باد، در بعد ا ‌ز ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید برای روز آینده پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران ۲۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. افزون بر این تهران در روز پنجشنبه (دوم فروردین ماه) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهر ان در روز پنجشنبه ۲۳ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96122915701
  • خبرنگار : 71542