زورخانه زواره میزبان گردشگران و مهمانان نوروزی

حضور گردشگران و مهمانان نوروزی در شهر زواره حال و هوای بهاری به این شهر تاریخی و با قدمت داده است.

به گزارش ایسنا، مراکز و محل های تاریخی زواره در این روزها شاهد حضور مردمی است که به تاریخ و فرهنگ ایرانی توجه خاص دارند. زورخانه زواره یکی از مکان‌هایی است که هر شب با اجرای برنامه‌های خاص میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است.
زورخانه در فرهنگ ایرانی مدرسه عشق، مروت و جوانمردی است. زورخانه آموزشگاه ادب، فروتنی و گذشت و مکتب پاکدامنی، امانتداری و افتادگی بوده است.

زورخانه پرورشگاه پهلوانی، افزایش قدرت و سلامت جامعه و پایگاه مقابله با ظلم و یاری مظلوم به حساب می‌آید. زورخانه در فرهنگ ایرانی مدرسه احترام به استادان، پیران، پیشکسوتان و سادات و مکانی مقدس برای ذکر خدا و مدح اهل بیت به‌ویژه مولای عاشقان علی(ع) است. زورخانه همانند مسجد مکانی است مقدس که باید با وضو وارد آن شد.

و این روزها و شب‌ها زورخانه زواره اصفهان شاهد حضور مهمانان و گردشگرانی است که برای تماشای ورزش باستانی کشور خود وارد آن شده و با شنیدن ذکر و منقبت اهل بیت روح خود را جلا می‌دهند.

در همین راستا «علی ذبیحی» مدیر زورخانه زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تأسیس این مکان گفت: این مکان مقدس در ۱۳ رجب سال ۹۴ با حضور جمعی از پیشکسوتان و بزرگان ورزش باستانی کشور و مسئولان شهر در محل آب انبار قدیمی و بدون استفاده زواره تأسیس و آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به فرهنگ بومی و سنتی که در آن مذهب نورافشانی می‌کند با درخواست اداره ورزش و جوانان شهر و پیگیری‌ها و کمک‌های سخاوتمندانه شورای اسلامی و شهردار وقت زواره در جهت رشد فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نسبت به ساخت زورخانه در محل آب انبار باستانی زواره با قدمت ۴۰۰ ساله در این جهت اقدام شد.

ذبیحی شرکت و حضور و استقبال  قشر جوان در مدت تأسیس زورخانه را بسیار عالی دانست و گفت: این روزها شاهد رشد چشمگیر این ورزش در میان جوانان شهر هستیم.

به گفته مدیر زورخانه زواره، به اهتمام مدیریت زورخانه و هیئت مربوطه همه روزه در محل زورخانه، ورزش همراه با پذیرایی و بازدید علاقه‌مندان این ورزش برگزار می‌شود و شاهد استقبال بی‌نظیر همشهریان و مهمان نوروزی در این زمینه هستیم که این مسأله باعث مسرت و خوشبختی ورزشکاران است.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های آتی زورخانه تصریح کرد: در نظر داریم با برنامه‌ریزی، تلاش خود را جهت رشد این ورزش در میان قشر نوجوان و جوان دو چندان کرده و چهره روحانی و مذهبی این ورزش را با خصوصیات اخلاقی و اجتماعی این عزیزان عجین کنیم.

ذبیحی یادآور شد: در برنامه‌های سال ۹۷ شرکت در مسابقات استاتی در رشته‌های تیمی و انفرادی لحاظ شده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 97010701277
  • خبرنگار : 71291

برچسب‌ها