رئیس سازمان فضایی روسیه:

از نتیجه‌گیری شتابزده در مورد حادثه سایوز خودداری شود

رئیس سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) در صفحه فیسبوک خود، از رسانه‌ها خواسته است از نتیجه‌گیری‌های شتابزده در مورد علت تصادف موشک سایوز خودداری و از اطلاعات غیررسمی استفاده نکنند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری نووستی روسیه روز گذشته از قول یک فرد ناشناس که به عنوان یک منبع آگاه در صنعت موشک و فضایی روسیه توصیف شده بود، نوشت: میله‌ای خم شده‌ای از طبقه اول موشک سایوز اف-گ در محل سقوط باقیمانده‌های سایوز یافت شده و شواهد نشان می‌دهد این مشکل در اثر آسیبی بوده که در محل مونتاژ موشک در بایکونور بوجود آمده است.

بنا به نقل قول نووستی از این منبع در صنایع موشکی و فضایی که خواسته نامش فاش نشود، یکی از کسانی که در سالن مونتاژ مامور اتصال بلوک‌های جانبی موشک سایوز به بخش اصلی بوده، یکی از دو پیچ نصب را خم و گریس زده تا در هنگام جداسازی در هوا پرواز کند.

این سخنان نشان دهنده خرابکاری عمدی در ماجرای پرتاب ناموفق سایوز ام.اس-10 در 11 اکتبر است. یادداشت دیمیتری راگوزین در فیسبوک گرچه این نظریه را رد نکرده اما از رسانه‌ها خواسته است که تا اعلام نتیجه از انتشار شایعات خودداری کنند.

بخش روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای روسکاسموس اعلام کرد گزارش نهایی در مورد حادثه سایوز در 30 اکتبر منتشر خواهد شد.

طبق آخرین خبرهای منتشر شده ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در سوم ماه دسامبر به سرنشینی آلگ کانوننکو از روسیه, دیوید سنت ژآک از سازمان فضایی کانادا و آنه مکلین فضانورد ناسا به فضا پرتاب خواهد شد. این نشان می‌دهد که کارشناسان فنی، دلیل حادثه پرتاب ناکام سایوز ام.اس-۱۰ را یافته‌اند, گرچه روسکاسموس اعلام نظر رسمی را به آخر ماه اکتبر موکول کرده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 97072915844
  • خبرنگار : 30167