مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس:

ثبت خلیج فارس در "وایپو" سمبلیک و تبلیغاتی است

مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس با اشاره به موضوع ثبت نام خلیج فارس در سازمان جهانی مالکیت معنوی(وایپو) گفت: این موضوع بیشتر جنبه سمبلیک دارد و اینگونه نیست که از این پس همه کشورها ملزم به استفاده از نام خلیج فارس باشند.

روزبه پارساپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص خبر ثبت نام خلیج فارس در سازمان جهانی مالکیت معنوی(وایپو) گفت: این موضوع بیشتر جنبه نمادین و سمبلیک دارد و اینگونه نیست که از این پس همه کشورها ملزم به استفاده از نام خلیج فارس شوند.

پارساپور افزود: پیش از این، سازمان ملل متحد چندین دستورالعمل برای استفاده از نام خلیج فارس داشته است اما  با وجود اینکه سازمان ملل جایگاه بسیار مهمی در عرصه بین‌المللی دارد برخی از کشورها به آن دستورالعمل‌ها هم پایبند نیستند.

وی ادامه داد: این عدم پایبندی علاوه بر کشورهای حوزه خلیج فارس حتی در اروپا هم وجود دارد؛ حتی بسیاری از رسانه‌ها به جای خلیج فارس از واژه خلیج استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس در خصوص موضوع ثبت نام خلیج فارس با پیشوند مروارید در وایپو نیز گفت: احتمالاً این ثبت بیشتر به ثبت یک برند مربوط می‌شود همانطور که پیش از این یک کشتی‌سازی در خلیج فارس به ثبت رسید.

این پژوهشگر مسائل خلیج فارس در پایان اعلام کرد: به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر جنبه تبلیغاتی و سمبلیک داشته باشد.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 97080100123
  • خبرنگار :