در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ آبان بخوانید؛

برقراری تدریجی اینترنت/دیدار روحانی با ۹سفیر جدید ایران/توصیه به مردم برای معرفی خرابکاران و...

دیدار سفرای جدید ایران در ۹ کشور جهان با روحانی/ دستور معاون اول رئیس‌جمهور به وزرا و استانداران برای ارتباط مستمر با مردم/ دهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی/ برقراری تدریجی اینترنت در استان‌های کشور/ فروزنده ودیعتی، سومین سفیر زن ایران بعد از انقلاب و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و هشتم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ سفیرای جدید یمن ، سوئد، استرالیا،  زیمبابوه،  آکرودیته کامبوج صبح امروز استوارنامه های خود را به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان تقدیم کردند.

همچنین سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور فنلاند، کنگو، زلاندنو، پاکستان، جمهوری گینه، کنیا، سنگال، ترکمنستان و تونس روز سه‌شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت وگو کردند.

فروزنده ودیعتی، مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه هم به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند به زودی عازم هلسینکی خواهد شد.

رئیس جمهور در دیدار فرمانده ارتش پاکستان ضرورت توجه به امنیت مرزهای دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه شاهد تحولات مثبتی در این زمینه هستیم و اطمینان داریم با اراده‌ای که در دو طرف وجود دارد به راحتی می‌توانیم با معضل قاچاق و قاچاقچیان و ناامن کنندگان مرزهای دو کشور مقابله کنیم.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در دیدار با ارتشبد قمر باجوا، فرمانده ارتش پاکستان بر ضرورت همگرایی و همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با هرگونه اقدام ناامن ساز و بی‌ثبات کننده تاکید کرد و گفت: رویکرد ایران تقویت هرچه بیشتر روابط با کشورهای منطقه به ویژه با همسایگان است.

اسحاق جهانگیری نیز با ارسال بخشنامه‌ای به اعضای هیئت دولت و استانداران سراسر کشور به آن‌ها دستور داد حداقل یک روز در ماه را برای ملاقات مردمی تعیین کنند.

سخنگوی دولت در دوره آموزشی مدیریت پروژه‌های اشتغال‌زایی روستایی و کاهش فقر با بیان اینکه گازوئیل با برای روستاییان گران نکردیم تا هزینه حمل و نقل برای این قشر افزایش نیابد، از برقراری تدریجی اینترنت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

ادامه واکنشهای داخلی و خارجی به ناآرامی ها در ایران

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد در پی حوادث اخیر

آذر منصوری: مسئولین به اعتراضات مردم پاسخ قانع کننده بدهند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی: مردم اگر اعتراض هم داشته باشند، آشوب به پا نمی‌کنند

یک عضو هیئت رئیسه مجلس: مردم به حق معترض هستند/ تخریب اموال عمومی محکوم است

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی اعتراضات اخیر

بررسی و تحلیل وقایع اخیر کشور در نشست مشترک دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب اتحاد ملت

رئیس کل دادگستری استان تهران: دستگاه قضایی با اخلال گران در امنیت عمومی با قاطعیت برخورد خواهد کرد

معاون حقوقی رییس جمهور: دیوان عدالت اداری فکر می‌کرد تامین محل اعتراض عمومی مغایر قانون است

نماینده شهریار در مجلس: آرامش نسبی در شهریار، ملارد و قلعه حسن خان برقرار است

حمایت برایان هوک از اغتشاشات چند روز گذشته در ایران

واکنش دبیرکل سازمان ملل به اعتراضات در ایران

***

سید عباس عراقچی در سومین دور مذاکرات سیاسی ایران و هلند در لاهه، با انتقاد از بی عملی اروپا در اجرای تعهدات برجامی تاکید کرد: اروپا اگر خواستار حفظ برجام  است باید در این زمینه آماده پرداخت هزینه باشد.

همچنین مجید تخت روانچی در جلسه افتتاحیه کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد: نظام بین المللی باید آمریکا و اسرائیل را به رفتار مسئولانه و پذیرش و اجرای تعهدات هسته‌ای وادار کند.

کاظم غریب‌آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم  با اشاره به انتشار گزارش روز دوشنبه آژانس مبنی بر عبور ذخایر آب سنگین ایران از مرز ۱۳۰ تن، از افزایش ذخایر آب سنگین ایران بیش از ۱۳۰ متریک تن خبر داد.

رئیس قوه قضاییه در دیدار ۳ ساعته با ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس با تاکید بر برخورد دستگاه قضایی با مفسدان، از نمایندگان مجلس خواست که در جهت اصلاح ساختارهای فسادزا گام های جدی تری بردارند.  سیدابراهیم رئیسی، تصویب و اجرای آیین نامه قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان را در جهت صیانت از آبروی مدیران کشور دانست.

چهاردهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

*گذشت اولیای دم در ۳۴۶ فقره پرونده قتل از ابتدای سال جاری

*حکم قلع و قمع برج‌های سعادت آباد فعلا اجرا نمی‌شود

*مردم خرابکاران را معرفی کنند

*افرادی که برای شبکه‌های خارجی فیلم تهیه می‌کردند دستگیر شدند

*اینترنت زودتر باید قطع می‌شد

دهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی لحظاتی قبل برگزار شد. در این جلسه قهرمانی نماینده دادستان به ادامه توضیحاتش در خصوص اظهارت جلسه گذشته متهم علی دیواندری پرداخت. همچنین متهم علی دیواندری نیز ادامه دفاعیاتش را ارائه کرد و پس از آن نماینده دادستان توضیحاتی در این خصوص مطرح کرد. سرانجام قاضی موحد با رسیدن به هنگام اذان ظهر، ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی روز یک‌شنبه آینده ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و هشتم آبان ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98082818435
  • خبرنگار : 71381