با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان

مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در ایران برگزار می‌شود

با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در زمان دیگری به میزبانی ایران قطعی شد.

به گزارش ایسنا، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که برای حفظ حق میزبانی ایران از سوی اتحادیه جهانی کشتی، مسعود سلطانی فر با تماس های تلفنی با سفرای ایران در ژاپن و روسیه خواستار پیگیری حضور نمایندگان این کشورها در مسابقات جام جهانی تهران شد که در نهایت با تلاش های کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی، تماس با مامیا شویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه و کمک های وزارت خارجه و استفاده از ظرفیت سفرای گرجستان، ژاپن و روسیه در تهران، با تغییر تاریخ برگزاری، مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران قطعی شد.

پیش از این قرار بود در پایان هفته جاری این رقابت‌ها در تهران برگزار شود که اتحادیه جهانی این رقابت‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

رییس فدراسیون کشتی ژاپن

در تاریخ جدید به تهران می رویم و در جام جهانی شرکت می کنیم

رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن امروز صبح در تماس تلفنی با فوکودا رئیس فدراسیون کشتی ژاپن در خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران گفتگو و تبادل نظر کرد.

 در تماس تلفنی رحمانی سفیر ایران در ژاپن با فوکودا رییس فدراسیون کشتی ژاپن، سفیر ایران با اشاره به روابط دوستانه دو کشور و همکارهای ورزشی به ویژه در زمینه کشتی، از وی  خواست با توجه به تغییر برنامه مسابقات جام جهانی در تهران، فدراسیون ژاپن نظر مثبت خود را با تاریخ جدید اعلام نماید.

رحمانی در پایان با بیان این که فوکودا ضمن تشکر، روابط ورزشی بین دو کشور را خوب و دوستانه توصیف کرد، گفت: این فدراسیون در رویداد های بین المللی که در تهران برگزار شود، شرکت نموده و با تاریخ جدید برگزاری مسابقات نیز موافقت خواهد نمود و برای حضور در مسابقات جام جهانی به تهران می روند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98090603705
  • خبرنگار : 90111