یک مسئول خبر داد

صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی کمک بلاعوض دریافت کردند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از پرداخت کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان استان که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند، خبر داد.

کاظمی اظهار کرد: با استناد به مکاتبه معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی مبنی بر اعلام لیست صنعتگرانی که توان مالی آنها در سطح پایینی قرار دارد، لیست مورد نظر تهیه و به وزارتخانه ارسال شد.
وی از اختصاص ۳۱۰  میلیون ریال، در قالب کمک های بلاعوض روستایی و شهری خبر داد و  اظهار کرد: پیگیری کامل این موضوع از طریق معاونت صنایع دستی صورت گرفت تا جایی که منجر به تایید نهایی و ارسال لیست مذکور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ‌روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، معاون صنایع دستی استان مرکزی در ادامه‌ گفت: صنعتگران آسیب دیده در رشته های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز از این کمک‌های بلاعوض برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۱ صنعتگر از این کمک ها برخوردار شدند، افزود: به هر هنرمند ۱۰ میلیون ریال، به عنوان کمک بلاعوض، ناشی از خسارت‌های این بیماری اعطا شده است.

کاظمی گفت: در صورت ادامه دار بودن این کمک ها لیست نفرات جدید که در این روزها دچار ضرر و زیان شده اند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان مرکزی افزود: اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان بی بضاعت استان در سال جاری ادامه خواهیم داد.

کاظمی گفت: تعداد زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی استان از یکی دو ماه قبل از پایان سال گذشته، مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه‌های نوروزی تولید داشته باشند و آن را عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولات‌شان در کارگاه‌ها مانده است.

وی افزود: در حال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه‌ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه‌ها بگیریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99011809352
  • خبرنگار :