صد هکتار از مراتع دهرود در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۱۰۰ هکتار از عرصه های مرتعی مناطق کوهستانی دهرود دشتستان طعمه آتش شد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با ایسنا با شرح جزئیات حادثه اظهار کرد: عصر روز گذشته با گزارش آتش سوزی در منطقه دشتستان، همکاران ما، مردم و مرتع داران در منطقه حاضر شده و تلاش کردند آتش را خاموش کنند.

وی با اشاره به همکاری خوب دهیاری ها در اطفاء حریق ادامه داد: آتش ساعت ۱۴ ظهر امروز خاموش شده و در حال بررسی علت حادثه هستیم، قطعا این اتفاق ناشی از عامل انسانی بوده ولی هنوز به طور دقیق جزئیات آن مشخص نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عرصه آتش سوزی حدود ۱۰۰ هکتار برآورد شده و در ارتفاعات منطقه دهرود دشتستان رخ داده است که شامل پوشش بوته ای و علوفه ای می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر تاکید کرد: حادثه آتش سوزی روز گذشته تا ظهر امروز ادامه داشته، ضمن اینکه الان نیز تماس گرفتند و اطلاع دادند که ظاهرا در گوشه‌ای از همان منطقه مجددا آتش شعله ور شده است.

منتظری بیان کرد: متاسفانه در سال جاری آتش‌سوزی های زیادی رخ داده و به دلیل اینکه سال پربارشی داشته و پوشش گیاهی بسیار خوبی ایجاد شده، در صورت رخداد آتش سوزی، خصوصا در ارتفاعات به دلیل دشواری انتقال امکانات مهار آتش بسیار سخت است.

وی یادآور شد: متاسفانه عوامل انسانی در حوادث اخیر نقش عمده ای دارد، حضور شکارچیان و یا افرادی که در طی گشت و گذار در طبیعت دست به روشن کردن آتش زده و سپس آن را رها می‌کنند. برخی از آتش‌سوزی ها نیز در کنار معابر و مسیر راه‌های ارتباطی اتفاق داده که با یک ته سیگار آغاز شده و خاموش کردن آن بسیار مشکل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه این حادثه بزرگ ترین آتش سوزی امسال بوده است، اظهار کرد: چنین آتش سوزی بزرگی را سال گذشته نیز در کوه سیاه دشتی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، ۲۷ مورد آتش سوزی داشته ایم که از این تعداد ۲۲ مورد از آن زیر ۱۰ هکتار بوده و خیلی موارد نیز زیر ۲ یا ۳ هکتار بوده، تعداد آتش‌سوزی ها متاسفانه بسیار زیاد است که چرایی آن نیاز به بررسی های بیشتر دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99030301715
  • خبرنگار : 50147