در دیدار مدیران انجمن‌های علمی کشور با مسئولان دانشگاه علامه مطرح شد؛

انجمن‌ها از اهمیت کلیدی در توسعۀ مباحث علمی برخوردارند

جمعی از اعضای انجمن‌های علمی ایران با رئیس و معاونان دانشگاه علامه‌طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش باشگاه دانشجویان، در این نشست، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، معاون پژوهشی، معاون توسعه و مدیریت منابع، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، دبیر کمسیون انجمن‌های علمی ایران، مدیر امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم و جمعی از مدیران انجمن‌های علمی کشور حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست گفت: ضرورت وجود و اهمیت انجمن‌های علمی و همچنین تنیدن آنها با دانشگاه‌ها بر همگان آشکار است. دانشگاه‌ها همواره باید از این انجمن‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: انجمن‌های علمی از اهمیت کلیدی در توسعه مباحث علمی برخوردارند و شکل‌گیری آن‌ها در رشد و توسعه رشته‌های جدید و رشته‌های حرفه‌ای مربوطه، کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: ما حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را از انجمن‌های علمی داریم و این حمایت‌ها را ضروری و پر اهمیت می دانیم.

او تاکید کرد که سیاست دانشگاه علامه طباطبائی حمایت از انجمن‌ها و جامعۀ علمی مستقل است و قطعاً این دانشگاه در زمینۀ کمک به فعالیت‌های علمی انجمن‌ها دریغ نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: انجمن های علمی باید فعال باشند و پویایی علمی خود را ادامه دهند انجمن علمی نباید صرفاً نامی روی کاغذ باشد بلکه نتایج فعالیت های آنها باید برای همگان آشکار و قابل استفاده باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی هم در ادامه تاکید کرد: انجمن هایی که مایل هستند در این دانشگاه مستقر شوند، باید از جنس علوم انسانی و فعال باشند.

سید جلال دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: دانشگاه با این انجمن‌ها می تواند در زمینه‌های مختلف از جمله چاپ کتاب و مقالات، برگزاری همایش ها و سمینارها و… همکاری داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: این انجمن ها باید برای دانشگاه ارزش افزوده داشته باشند و منفعل هم نباشند.

 طی این نشست مدیران برخی از انجمن‌های علمی کشور و همچنین معاونان دانشگاه علامه‌طباطبائی در مورد ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99041007832
  • خبرنگار :