در سه ماه اول امسال رخ داد؛

۱۲ هزار مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی کاشان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۱۵ هزار و ۷۰۷ تماس تلفنی در سامانه ۱۲۵ آتش نشانی کاشان ثبت شده که به طور متوسط ۱۳۳ تماس در هر روز مزاحمت تلفنی بوده است.

محمد مسعود چایچی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع کل تماس‌ها رقم ۱۲ هزار و ۱۴۵ تماس یعنی معادل ۷۵ درصد تماس‌ها به قصد مزاحمت از طرف برخی شهروندان و با تلفن همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در ارزیابی تماس‌ها و وسایل ارتباطی ۸۵۱ فقره از این تماس‌ها، تنها توسط ۲۱نفر صورت گرفته است.

چایچی تأکید کرد: این مزاحمت‌ها متأسفانه از طرف شهروندانی انجام می‌شود که فرهنگ شهروندی مناسبی نداشته و به همین جهت به خود اجازه می‌دهند که حتی برای سازمان‌های امدادی همچون آتش‌نشانی مزاحمت ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: از مجموع تماس‌های ثبت شده با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۹۴۰ مورد طی سه ماه گذشته منجر به انجام عملیات، یک هزار و ۲۲۹ تماس مشاوره و یک هزار و ۳۸۹ مورد نیز تماس‌های غیر مرتبط بوده‌اند.

وی افزود: مزاحمت‌های تلفنی سبب بروز مشکل در روند امدادرسانی و پاسخگویی به تماس‌های هم‌زمان توسط افراد حادثه دیده واقعی شده و افزایش خسارت جانی و مالی را در پی دارد، پس از تمام شهروندان تقاضا داریم تا از برقراری تماس‌های بی‌مورد و غیرمرتبط با سامانه آتش‌نشانی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99041712884
  • خبرنگار :