ویژگی‌های «میز خدمت کنسولی» از زبان جابری انصاری  

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه  ، صبح امروز در حاشیه  افتتاح میز خدمت کنسولی در وزارت امور خارجه  گفت: امروز افتتاح رسمی میز خدمت بود. بخش تایید اسناد حدود چهار سال قبل افتتاح شده بود. ما معوقه‌ای برای تکمیل این کار داشتیم که امروز انجام شد.  

به گزارش ایسنا ، حسین جابری انصاری در جمع خبرنگاران ادامه داد: میز خدمت از سه ماه پیش به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد و امروز رسما افتتاح شد. امروز همه خدمات کنسولی اعم از گذرنامه، سجلات، امور اجتماعی، دانشجویی، تابعیت و پناهندگان و... در قالب میز خدمت انجام می‌شود و از مراجعه مکرر مردم به اتاق‌ها و بخش‌های مختلف جلوگیری می‌کند. 

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه براساس میز خدمت کنسولی، مراجعات حضوری مردم کمتر می‌شود و آنها در یک سیستم متمرکز مراجعه می‌توانند کارشان را انجام دهند، اظهار کرد : بخش از نمره‌دهی برای انجام خدمت کنسولی، به شکل الکترونیکی است. هم‌اکنون یک سوم خدمات به شکل نمره‌دهی الکترونیکی است. 

جابری انصاری افزود: به مرور همه این خدمات و نمره‌دهی از این طریق اقدام می‌شود و حضور مردم به حداقل می‌رسد. اوراق گرفته و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ داده می‌شود. 
وی با بیان اینکه یکی دیگر از افتتاح های  امروز، افتتاح سامانه پاسخگویی به سوالات ایرانیان خارج از کشور است، تصریح کرد: قبلا سامانه‌هایی بود اما اکنون این سامان به شکل متمرکز طراحی شده که آفلاین است. فعلا این سامانه مربوط به خدمات کنسولی است. گام بعدی آن است که آفلاین، آنلاین شود و جز خدمات کنسولی، مسائل حقوقی، قضایی و... با همکاری نهادهای دیگر پاسخ داده شود. این گام در کنار میز خدمت کنسولی مسیر خدمت به مردم را بهبود می‌دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99060302189
  • خبرنگار : 71038