مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم تاکید کرد

ضرورت توجه متوازن به تمامی حلقه‌های زنجیره علم تا عمل

دکتر محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در بیست و دومین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، بر ضرورت توجه متوازن و متناسب به تمامی حلقه‌های زنجیره علم تا عمل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیف در این کنگره ملی با اشاره به اکوسیستم ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار داشت: در کشور فرصت‌ها و امکانات فراوانی از جمله وجود ذخایر معدنی متنوع و گسترده، موقعیت جغرافیایی استراتژیک، فارغ‌التحصیلان و متخصصان دانشگاهی وجود دارد. از نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشور می‌توان به افزایش اشتغال، کاهش آلودگی محیط زیست، مدیریت مصرف منابع آب و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد که با استفاده از برقراری یک ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، می‌توان پاسخ‌گوی این نیازها بود.

وی در ادامه افزود: عوامل مختلفی در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از جمله قوانین و امور حقوقی، قطب‌های علمی، کارآموزی و کارورزی و مراکز رشد و نوآوری وجود دارند که هر یک به تنهایی فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند، اما برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه نیازمند آن هستیم تا هر یک از این اجزا در کنار یکدیگر قرار گرفته و ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را تقویت کنند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، با اشاره به ضرورت توجه متوازن و متناسب به تمامی حلقه‌های زنجیره علم تا عمل عنوان کرد: برای ارتباط بهتر میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور با جامعه و صنعت باید به تمام ارکان این اکوسیستم توجه شود و همکاری و هم‌افزایی، تنها راه حل برای رسیدن به این مهم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی تصریح کرد: رفع مشکلات صنعت و جامعه، ارتباط پایدار صنعت و جامعه، ایجاد اشتغال، تولید ثروت و توسعه فناوری انتظاراتی است که می‌شود از یک دانشگاه نسل سوم داشت.

در پایان دکتر سیف با اشاره به طرح تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت گفت: توجه به اهداف، راهبردهای اصلی و اقدامات ضروری در این طرح می‌تواند در این مسیر به دانشگاه‌ها کمک فراوانی کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99062720955
  • خبرنگار :