تاکید پادشاه بحرین بر اجرای راهکار "دو کشوری" در حل مسئله فلسطین

پادشاه بحرین خواهان پایان نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی براساس راهکار تشکیل دو "کشور" شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در سخنرانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: با توجه به تمایل ما برای امنیت و ثبات منطقه و تلاشمان برای همزیستی با همگان به توافق صلح با اسرائیل رسیدیم. پیام ما این است که دستانمان به سوی "صلح عادلانه و فراگیر" که بهترین ضمانت برای آینده مردم منطقه است، دراز است.

وی مدعی شد: "گام جسورانه امارات برای احیای امید به صلح و ثبات در منطقه از طریق صلح با اسرائیل در ازای توقف طرح الحاق گامی در جهت تقویت فرصت صلح و کاهش تنش است تا با حفظ موضع ثابتش نسبت به مسئله فلسطین به مردم منطقه انگیزه‌ای برای تفاهم و همزیستی مسالمت‌آمیز بدهد. ما از تلاش‌های آمریکا برای تحقق این دستاوردهای استراتژیک قدردانی می‌کنیم."

پادشاه بحرین گفت: "ما خواهان افزایش تلاش‌ها برای پایان نزاع فلسطین و اسرائیل براساس راهکار تشکیل دو "کشور " هستیم. این راهکار ورودی اصلی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی است که به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی منجر می‌شود و شامل مرحله جدیدی از حسن همجواری و توسعه منافع مشترک برای کشورهای منطقه است. "

پادشاه بحرین گفت: من از این فرصت برای قدردانی از نقش مهم عربستان با رهبری سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی نه فقط در سطح تحکیم پایه‌های امنیت و صلح در منطقه و جهان بلکه به دلیل تلاش‌های عربستان طی ریاست کنونی گروه۲۰ استفاده می‌کنم. ما بر موضع ثابتمان درباره اتحاد با عربستان در تمام شرایط و مواضع تاکید می‌کنیم. ما همچنین از تلاش‌های مصر در تقویت امنیت و ثبات منطقه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070402513
  • خبرنگار : 71516