رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات خبرداد

اخراج ۲۰ هزار رأس دام غیر مجاز از مراتع ییلاقی لار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: در طول مدت اجرای مدیریت چرای دام در مراتع ییلاقی لار، ۵۱ فقره پرونده تخلف برای دامداران متخلف تشکیل شد و حدود ۲۰ هزار رأس دام غیر مجاز از این مراتع اخراج شدند.

به گزارش ایسنا حسن شکری با بیان اینکه وسعت مراتع ییلاقی لار حدود ۷۳ هزار هکتار است، گفت: ظرفیت چرای دام مجاز در این مراتع بیش از ۹۰ هزار رأس دام است که هرساله و در زمان فصل چرا، این مراتع میزبان دام هایی از استان های سمنان، البرز و شهرستان های جنوب استان تهران است.

وی یکی از دغدغه های اصلی مجموعه منابع طبیعی را جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به این مراتع دانست و اظهارکرد: با توجه به اینکه سد لار به عنوان یکی از منابع تأمین کننده آب شرب تهران در این منطقه واقع شده است، اجرای پروژه مدیریت چرا و جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. بر همین اساس مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه کارشناسان مربوطه در قالب اکیپ های گشت و مراقبت در طول مدت اجرای این پروژه منطقه را تحت نظارت و کنترل دارند و ضمن جلوگیری از ورود دام غیر مجاز با افراد متخلف نیز برخورد قانونی به عمل آورده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران همزمان با فرا رسیدن فصل پائیز، فصل چرای دام در مراتع ییلاقی لار و دیگر مناطق ییلاقی استان تهران به پایان رسیده و پروژه مدیریت چرا در مراتع میانبند آغاز شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99070604201
  • خبرنگار :