توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی ایران محقق شد

تولید کیت تشخیص خونریزی جنینی-مادری/عرضه مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان تحت پوشش مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که از مرکز شتابدهنده دانشگاه هم انتظار داریم در راستای حل مشکلات و آماده سازی شرایط رشد شرکت‌ها جلوتر از ما حرکت کنند، نه اینکه پشت سر ما بایستند، گفت: کیت تشخیص فلوسایتومتری FMH (تشخیص خونریزی جنینی-مادری) در شرکت ما تهیه و استانداردسازی شده، همچنین محصولات هیدرولیزی پروتئینی و عصاره‌های گیاهی که مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی هستند هم توسط محققان ما تهیه و استانداردسازی شده اند.

به گزارش ایسنا، دکتر میر هادی جزایری، استادیار گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت، اظهار کرد: از حدود ۲ سال قبل با ثبت شرکت در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت داریم و در حال حاضر محصولات ما تائیدیه دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری را هم دارند.

وی اظهار کرد: این شرکت با بهره گیری از حضور متخصصان علم ایمونولوژی، ژنتیک و بیولوژی در محل مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران تاسیس شده است و هدف آن ارائه خدمات آزمایشگاهی، تولید انواع کیت‌های تشخیص بالینی و همچنین تولید هیدرولیزات پروتئینی مورد نیاز مواد آرایشی و بهداشتی است.

جزایری افزود: البته این بخش دوم در شرایط کرونا به محصولات تولیدی و با هدف جبران نیاز شرکت‌های تولید مواد آرایشی بهداشتی اضافه شده است.

استادیار گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: همانطور که اطلاع دارید در اثر استفاده طولانی مدت از شوینده‌ها و مواد الکلی در این ایام، آسیب‌های جدی به پوست افراد وارد می‌شود؛ از این رو استفاده از ترمیم‌کننده‌ها مثل کلاژن – لاکتولیز حاصل از شیر، کراتولیزو سرسین حاصل از پیله ابریشم در محصولات آرایشی و بهداشتی به منظورافزایش آبرسانی به پوست و مو و ایجاد شرایط ترمیمی موثر بوده است.

جزایری اعلام کرد: اغلب شرکتهای معروف از محصولات ما استقبال کردند و در حال جایگزین کردن با محصولات چینی و هندی هستند.

وی یادآور شد: محصولات ما به دلیل فرایند تولید بیولوژیک و استفاده از روش هضم آنزیمی دارای کیفیت بالایی است و آنزیم‌های پانکراتین و پپسین هم در شرکت ما تولید می‌شود که مقرون به صرفه‌تر و سالم‌تر از روش‌های اسیدی مورد استفاده رقیب‌های چینی وهندی است.

استادیار گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: خدمات آزمایشگاهی شرکت ما شامل «انجام تست‌های تشخیصی برمبنای فلوسایتومتری»، «انجام تست‌های HLA-typing (به صورت تک آللی، چند آللی و همچنین تست ABDR در پیوند اعضا و  مغز استخوان» است که در محل آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک و با همکاری این آزمایشگاه در حال انجام است.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: آزمایشگاه‌های مختلفی از محصولات و کیت‌های سرولوژی و مولکولیمون استفاده می‌کنند و محصولات ما با دو برند ثبت‌شده به بازار ارائه شده است.

وی افزود: کیت تشخیص بالینی تولید شده در شرکت ما نیز شامل کیت تشخیص فلوسایتومتری FMH (تشخیص خونریزی جنینی-مادری)  تهیه و استانداردسازی شده است. همچنین محصولات هیدرولیزی پروتئینی و عصاره‌های گیاهی که مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی هستند هم تهیه و استانداردسازی شده و دانش بنیانی آنها توسط نهاد ریاست جمهوری مورد تایید است. 

جزایری در پایان ضمن تشکر از توجه دانشگاه علوم پزشکی ایران به شعار نسل سوم، اظهار کرد: از مرکز شتابدهنده دانشگاه هم انتظار داریم در راستای حل مشکلات و آماده سازی شرایط رشد شرکت‌ها جلوتر از ما حرکت کنند، نه اینکه پشت سر ما بایستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99071309967
  • خبرنگار :