جاماندگان از پیاده‌روی اربعین بیایند؛

تجمع اربعینی همدانی‌ها

مسئول ایستگاه‌های صلواتی شهرستان همدان از تجمع اربعینی همدانی‌ها در پیاده راه بوعلی در روز اربعین خبر داد.

صادق نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرد: ساعت ۱۰ صبح روز اربعین -پنجشنبه ۱۷ مهرماه- تجمعی در پیاده‌راه بوعلی خواهیم داشت که با حضور هیئت‌ها، موکب‌داران و عزاداران شکل می‌گیرد و دو ایستگاه صلواتی نیز وسایل بهداشتی در اختیار عزاداران قرار می‌دهند.

وی افزود: این تجمع برای افرادی است که امسال از پیاده‌روی اربعین جا مانده‌اند و فرصتی است که ارادت خود را در شهر خود به سیدوسالار شهیدان(ع) نشان دهند.

نظری اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود همشهریان با همان نمادها و لباس‌های پیاده‌روی اربعین در محل برگزاری برنامه حضور یابند تا حال و ‌هوای اربعین در برنامه زنده باشد همچنین همه پروتکل‌های بهداشتی در تجمع رعایت می‌شود.

مسئول ایستگاه‌های صلواتی شهرستان همدان در ادامه با اشاره به اینکه امسال موکب‌ها برپا نشده‌اند، گفت: امسال فعالیت‌ موکب‌ها به فعالیت‌های مردم‌یاری و کمک‌های مؤمنانه تبدیل شد.

با بیان اینکه در استان همدان ۹۵ و در شهرستان همدان ۴۵ ایستگاه صلواتی وجود دارد، اعلام کرد: تعدادی از هیئت‌هایی که سال گذشته در امر برگزاری عزاداری فعالیت می‌کردند، با توجه به شرایط فعلی به سمت کمک‌های مؤمنانه سوق پیدا کرده اند و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در روز اربعین حسینی هر موکب‌ یک خودرو را به صوت و مداح تجهیز کرده و در مناطق و محلاتی که برنامه روضه‌خوانی ندارند، حضور پیدا می‌کند تا حال و هوای اربعین در محلات جاری باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99071612258
  • خبرنگار :