تجهیز آزمایشگاه رباتیک دانشگاه تهران به ابزار تحقیقاتی سیستم بینایی

دستگاه رهگیر چشمی (Eye Tracking System) که در تحقیقات روی سیستم بینایی در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و  روانشناسی کاربرد دارد، در آزمایشگاه رباتیک پیشرفته دانشگاه تهران کاربردی شد.

به گزارش ایسنا، دستگاه رهگیر چشمی یکی از تجهیزات در انجام فعالیت‌های علمی و گسترش دانش علوم شناختی است. به تازگی آزمایشگاه رباتیک پیشرفته دانشگاه تهران نیز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این دستگاه مجهز شد.

دستگاه رهگیر چشمی (Eye Tracking System) توسط یک شرکت دانش‌ بنیان ایرانی  با یک سوم قیمت خارجی طراحی و ساخته شد. در نهایت نیز در دانشگاه شهید بهشتی مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفت.

این دستگاه در فرایند اندازه گیری فعالیت‌های چشم کاربرد دارد و در تحقیقات روی سیستم بینایی در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و  روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این دستگاه می توان میزان هوشیاری، توجه، تمرکز، خواب آلودگی و بسیاری دیگر از حالات ذهنی را در افراد تشخیص  داد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در نظر دارد در آینده نزدیک، چهار دستگاه دیگر رهگیر چشمی تولید داخل را برای تامین تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز جهت فعالیت های تحقیقاتی درحوزه های دانش علوم شناختی در اختیار برخی دیگر از مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99090302254
  • خبرنگار : 30057