سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نقده خبرداد

صرفه جویی ۳۲۰ هزار متر مکعبی آب با اجرای سامانه های نوین آبیاری در نقده

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نقده گفت : در سال جاری، حدود ۱۰۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نقده به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که با اجرای این طرح ها ، حدود ۳۲۰ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

سید کریم ابراهیم زاده در گفت و گو با ایسنا  افزود: در حدود ۶۱ هکتار از این اراضی آبیاری بارانی، ۱۵ هکتار آبیاری قطره ای و در ۲۶ هکتار هم آبیاری کم فشار اجرا شده است. 

ابراهیم زاده ادامه داد: برای اجرای سیتم های نوین آبیاری در سال جاری اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۳۱۰هکتار از اراضی آبی شهرستان نقده به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که بالغ بر ۴۰ درصد اراضی آبی شهرستان را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری افزایش بهره وری و پایداری منابع آب و خاک در جهت تولید پایدار محصولات کشاورزی است.

ابراهیم زاده اضافه کرد: اجرای سیستم های نوین آبیاری ، علاوه بر افزایش راندمان آبیاری در مزرعه، موجب افزایش تولید محصول و کاهش مصرف نهاده های کشاورزی نیز می شود. توسعه سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی نقش مهمی در کمک به احیای دریاچه ارومیه دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99090503744
  • خبرنگار :