تاکید اشتیه بر آمادگی دولت فلسطین جهت برگزاری انتخابات

نخست وزیر فلسطین ضمن استقبال از تحولات مربوط به آشتی فلسطین میان دو جنبش فتح و حماس، بر آمادگی دولتی برای به‌کارگیری تمامی امکانات خود و انجام هر تلاشی برای آشتی و برگزاری انتخابات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در ابتدای نشست امروز (دوشنبه) دولت اظهار کرد: کابینه از تحولات مثبت در سطح انتخابات و آشتی ملی در رابطه با موافقت جنبش حماس با برگزاری انتخابات به صورت متوالی استقبال می‌کند.

اشتیه گفت: دولت برای به‌کارگیری تمامی امکانات خود و انجام هر گونه تلاشی در مرحله آتی جهت فراهم کردن مقدمات روند انتخابات آماده است و از این دولت می‌خواهیم پایان دهنده دوره جدایی و اختلاف در تاریخ ما و سرآغاز دموکراسی باشد که نهادها و مساله ما را به سوی برآوردن خواسته مردم از جمله آزادی، پایان اشغالگری و برپایی کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس و نیز بازگشت پناهجویان سوق دهد.

همچنین نخست وزیر فلسطین تاکید کرد: انتخابات پایه وحدت ملی و سپری برای حمایت از طرح ملی و حمایت از جبهه داخلی است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از محتوای نامه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و درخواست او برای اتمام روند گفت‌وگو و به موفقیت رسیدن پرونده آشتی داخلی فلسطین استقبال کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99101511448
  • خبرنگار : 71496