مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خبر داد

اختصاص دستگاه دیالیز ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان اسدآباد

مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه اندازی دستگاه دیالیز به همراه سیستم معکوس آب(R/O) در ICU کرونای مرکز درمانی بیمارستان حضرت قائم(عج) این شهرستان خبر داد.

حسین سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به راه اندازی و پذیریش بیماران کرونا در بخش‌های مختلف مرکز، از ابتدا سیاست مرکز بر تفکیک و جداسازی بیماران عادی و مشکوک و مبتلا در بیمارستان پایه گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران کرونایی نیازمند مراقبت‌های ویژه و دیالیز هستند، افزود: راه اندازی بخش دیالیز بیماران مبتلا و مشکوک از اولویت‌های اجتناب ناپذیر مرکز و منطبق بر سیاست‌های دانشکده و وزارت متبوع در جهت بهینه سازی خدمت رسانی به مراجعان است.

سلیمانی تصریح کرد:در همین راستا بخش ICU مرکز درمانی حضرت قائم(عج) شهرستان اسدآباد در یک نوآوری بخش‌ مراقبت های ویژه بیماران کرونایی را مجهز به دستگاه دیالیز به همراه پرتابل(R/O) برای استفاده اختصاصی این بیماران به صورت ایزوله و اختصاصی کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر رعایت نکات پروتکل‌های بهداشتی برای جداسازی بیماران کرونایی و درگیری کلیوی در بیشتر بیماران بدحال کرونایی، با پیگیری‌های همکاران شاغل در بخش مراقبت ویژه کرونایی، اقدام به جداسازی بیماران نیازمند دیالیز که مبتلا به کرونا نیز هستند، کردیم و نصب و راه اندازی سیستم معکوس آب(R/O) و انجام دیالیز بر بالین بیماران ایزوله در بخش مراقبت ویژه انجام گرفت.

سلیمانی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌طلبد که بیماران کرونایی و غیرکرونایی برای دیالیز جداسازی شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مزیت دیالیز بر بالین بیماران بخش مراقبت‌های ویژه از ایجاد بیشتر اختلالات همودینامیک و عوارض و خطرات با دنباله آن بسیار می‌کاهد و ارجحیت دارد و اقداماتی از این قبیل بسیار مؤثر در راستای بهبود ایمنی بیمار است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99110603597
  • خبرنگار : 50037