سرپرست معاونت فناوری اطلاعات دادگستری تهران خبر داد

بهره برداری از ۷۴ اتاق مجهز به ویدئوکنفرانس در زندان‌های استان تهران جهت دادرسی الکترونیک

سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران از بهره برداری از ۷۴ اتاق مجهز به تجهیزات ویدئو کنفرانس در زندان‌های استان تهران و تابعه جهت دادرسی الکترونیک خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران،‌حسن بابایی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران از اجرای دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان تهران خبر داد و  اظهار کرد: با تلاش معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان تهران در ۷ زندان و همچنین در کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی به صورت فعال، امکان برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴ اتاق در این زمینه تجهیز شده و ندامتگاه‌های تهران بزرگ، قزلحصار، اوین، رجایی شهر، زنان، ورامین، دماوند و کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه امکان برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی جهت دادرسی الکترونیک محیا است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در پایان گفت: با برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس اعزام زندانیان به جلسات دادرسی لزومی نداشته و بخشی از علل تجدید وقت در رسیدگی‌ها که مربوط به عدم اعزام زندانی بود نیز کاهش یافته که در کاهش اطاله دادرسی‌ها نیز تاثیر داشته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99111208987
  • خبرنگار : 71594