بسته شدن جاده‌های دهلی توسط پلیس به منظور عدم ایجاد خلل در "روز بودجه"

پلیس هند و شبه‌نظامیان دولتی روز دوشنبه برای جلوگیری از ورود کشاورزان معترض به پایتخت در حالی که وزیر دارایی آماده ارائه بودجه سالانه دولت در پارلمان بود، خندق‌هایی را حفر و در جاده‌های اصلی دهلی نو سیم خاردار قرار دادند. اینترنت و خدمات پیام‌رسانی در چندین محله در حومه‌هایی که اعتراضات خشونت‌آمیز بود، مسدود شد و امنیت پیرامون پارلمان و دیگر دفاتر مهم دولتی در ناحیه مرکزی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد که نمی‌خواست نامش مطابق با سیاست رسمی فاش شود، گفت: دولت امنیت را افزایش داده تا از هرگونه درگیری یا خشونت حین جلسه پارلمان جلوگیری کند. هدف، ایمن نگه داشتن همه و جلوگیری از هرگونه تشدید در تنش‌ها است.

با جدا شدن برخی معترضان از تجمع تراکتورها برای حمله به مجتمع تاریخی "قلعه سرخ" پس از شکستن موانع و درگیری با پلیس، حرکت دسته‌جمعی کشاورزان در ۲۶ ژانویه، همزمان با گرامیداشت روز جمهوری در هند و رژه نظامی، به خشونت کشیده شد.

روز جمعه مقامات به منظور درهم شکستن درگیری‌ها در یکی از مکان‌های اعتراض نزدیک شهر، از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند. و طی روزهای اخیر نیز، کشاورزان بیشتری با تراکتورهای خود برای ملحق شدن به همکاران معترض خود وارد ۳ مکان اصلی اعتراض در نزدیکی دهلی نو شدند.

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند روز یکشنبه نخستین اظهارات خود در مورد خشونت هفته گذشته دهلی را طی سخنرانی رادیویی اظهار کرد و گفت: کشور از توهین به پرچم هند در ۲۶ ژانویه در دهلی ناراحت شده است.

وی افزود: دولت متعهد به مدرن‌سازی کشاورزی و همچنین در حال برداشتن گام‌های بسیار در این مسیر است.

کشاورزان می‌خواهند دولت سه قانون جدید را- که در ماه سپتامبر از سوی دولت مودی معرفی شد- پس بگیرد. آن‌ها می‌گویند این قوانین کشاورزی به معیشت آن‌ها آسیب زده و به خریداران عمده تولیدات خصوصی سود می‌رساند.

دولت می‌گوید اصلاحات، فرصت‌های جدیدی را به روی کشاورزان می‌گشاید و از رهبران کشاورزان برای گفت‌وگوهای جدید دعوت کرده تا به بن‌بست‌ها پایان دهد.

اگر چه مودی محبوب‌ترین سیاست‌مدار هندی است، اما وضعیت او در مناطق روستایی- جایی که اکثر هندوها زندگی می‌کنند- می‌تواند با نحوه رسیدگی وی به تلاطم دوماهه کشاورزان تحت تأثیر قرار گرفته و آسیب ببیند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99111309442
  • خبرنگار : 71605