فوربس: نیروی هوایی آمریکا شکست برنامه جنگنده F-۳۵ را پذیرفته است

یک مجله آمریکایی اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا به شکست برنامه تولید جنگنده‌های "اف ـ ۳۵" به عنوان جایگزین جنگنده‌های "اف ـ ۱۶" اذعان کرده است.

به گزارش ایسنا، مجله فوربس گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده شکست برنامه جنگنده F-۳۵ که برای یک دهه تنها تلاش برای جایگزینی جنگنده اصلی آمریکایی  F-۱۶ بود را پذیرفته است.

این مجله نوشت: طراحی "F-۳۵" با توجه به افزایش رقابت، به طور قابل توجهی پیچیده است که این مساله باعث کند شدن توسعه، افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتماد به پروژه آن شده است.

فوربس همچنین تأکید کرد که فرماندهان نیروی هوایی آمریکا باید این واقعیت را بپذیرند که نمی‌توانند هواپیماهای F-۱۶ را که آزمایش شده بودند، با همان تعداد F-۳۵ جایگزین کنند. اظهارات مقامات نیروی هوایی ایالات متحده درباره لزوم ساخت جنگنده‌های سبک جدید، پذیرفتن ضمنی عدم موفقیت برنامه F-۳۵ است.

طبق نوشته این مجله، نیروی هوایی آمریکا حتی اگر اقدام به انجام چنین کاری بکند، احتمال داده می‌شود که سناریوی اف-۳۵ بار دیگر تکرار شود و جنگنده جدید نمی‌تواند جایگزین اف-۱۶ شود؛ چراکه بار دیگر هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت و مانند اف-۳۵ غیرقابل اعتماد و متوسط خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99121108342
  • خبرنگار : 71610