رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

138 طرح تولیدی و صنعتی تسهیلات رونق تولید می‌گیرند


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با بررسی‌های انجام شده 138طرح در کمیته بررسی مورد تایید قرار گرفته تا بانک‌ها نسبت به پرداخت رونق تولید به این واحدها اقدام کنند
.

به سید حامد عاملی در شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل که در سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل برگزار شد اظهار کرد: تاکنون 205 نفر در قالب مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کردند که ما با برگزاری 12 جلسه کمیته کارشناسی این طرح‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.

وی بیان کرد: از این تعداد 203 مورد از طرح‌ها بررسی شده و 138 طرح به تایید کمیته بررسی شده که 99 مورد از این طرح‌ها سرمایه در گردش و 35 طرح نیز تسهیلات بالای 60 درصد پیشرفت تقاضا کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 4 درصد از طرح‌ها نیز طرح‌های بازسازی و نوسازی تشکیل می‌دهد که بانک‌های عامل موظف به پرداخت تسهیلات به این واحدها هستند.

عاملی با بیان اینکه با گذشت 5 ماه از سال تنها برای 4 مورد از طرح‌ها تسهیلات به همت بانک ملی و سپه پرداخت شده است، یادآور شد: امیدواریم روند پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری گرفته و ما تا پایان شهریور ما بتوانیم به عدد مقبول در پرداخت تسهیلات دست پیدا کنیم.

وی علت این امر را تاخیر در آغاز به کار سامانه بهین‌یاب و فعالیت‌های مرتبط با ثبت نام متقاضیان اعلام کرد و افزود: ما به صورت مرتب جلسات کارشناسی، بررسی و ستاد تسهیل استان را برگزار می‌کنیم و سعی‌مان بر این است تا به سرعت روند اجرایی پروژه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در دو جلسه اخیر طرح‌های جدیدی مورد بررسی قرار گرفت که در جلسه اول 15 طرح مورد بررسی قرار گرفته و 6 مورد از آنها به تایید رسید و در جلسه دوم نیز 18 مورد از طرح‌ها بررسی و 11 مورد از آنها پذیرش شده است.
عاملی افزود: 56 طرح نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شده تا زمینه پرداخت تسهیلات به این واحدها فراهم آید.
در این جلسه که با حضور استاندار اردبیل، مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی مشکلات، دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را در ارتباط با استمهال بدهی، تقسیط جرایم و همچنین مشکلات به وجود آمده بانکی در مسیر دریافت تسهیلات مطرح کرده و در جلسه نسبت به رفع این مشکلات تصمیم‌گیری شد.
  • پنجشنبه/ ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: ardabil-27070
  • خبرنگار :

برچسب‌ها