بزرگترين گردهمايي حافظان كل قرآن كريم كشور در شيراز

حجت الاسلام سيد محمد حسين طباطبايي: به وسیله اعمال خود دعوت کننده مردم به سوی قرآن باشیم

حجت الاسلام سيد محمد حسين طباطبايي گفت: وظيفه حفاظ قرآن پس از حفظ آن، تدبر و تفكر در آيات آن است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد حسين طباطبايي، نابغه قرآني و قرآن پژوه، امروز در بزرگترين گردهمايي حافظان كل قرآن كريم كشور در شيراز با ابراز خرسندي از اينكه اين گردهمايي در جمع كثيري از حفاظ و مخصوصاً در جوار امامزادگان بالا مقام برگزار شده است، گفت:  خداوند مي‌فرمايد «‌اي پيامبر تو در ظاهر نه مي‌خواندي و نه مي‌نوشتي و اگر غير از اين بود مطمئناً كارشكنان شك و ترديد داشتند و مي‌گفتند قرآن از صحبت‌هاي خود پيامبر است» و سپس در آيه بعد جواب مي‌دهد كه «اگر قرآن از زبان پيامبر نيست پس چيست»؟

وي افزود: اين آيات روشن و روشنگري است در سينه كساني كه به آنها علم و دانش داده شده است.

حجت الاسلام طباطبايي ادامه داد:‌ آيات قرآن خودشان حقانيت خودشان را ثابت مي‌كنند و دوستداران اين آيات كساني هستند كه به آنها علم و دانش عطا شده مانند صحابه پيامبر (ص) كساني مانند حضرت علي (ع)، اباذر و... بزرگاني بودند كه جزء افراد متقي بودند.

اين نابغه قرآني با تأكيد بر اينكه  خداوند عنايت ويژه‌اي به ما داشته، تصريح كرد: خداوند نعمت را بر ما كامل كرد كه فطرت ما را با دين اسلام و مذهب شيعه قرار داد و از اين لحاظ بايد شاكر باشيم كه مخصوصاً‌ توفيق ويژه‌اي داشتيم كه در راه قرآن قدم برداشته‌ايم.

وي خطاب به حافظان قرآن بر مراقبت از حفظ قرآني كه در سينه آنان است تأكيد كرد و گفت: حفظ قرآن مقام بالايي دارد و سعي كنيد اين مقام را هميشه حفظ كنيد.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اينكه يكي از اسامي روز قيامت در قرآن «يوم الحسرت» است، اظهار كرد: اين روز  چه براي انسان‌هاي بد و چه براي انسان‌هاي خوب روز حسرت است؛ حسرت انسان‌هاي بد كه واضح است اما براي انسان‌هاي خوب به اين دليل است كه  كارهاي خوب زيادي را مي‌توانستند انجام دهند و يا كساني كه عمل خيري انجام مي‌دادند اما آن را ترك كردند.

اين متخصص قرآني تأكيد كرد: پس از حفظ قرآن وظيفه ما اين است كه در معاني آيات آن تفكر و تدبر نماييم. زيرا نوع خواندن ما و نوع استنباط‌هاي ما از قرآن خيلي مهم است اينكه به آن عمل كرده و در زندگي خود جاري كنيم.

وي با اشاره به روايت پيامبر (ص)، تصريح كرد:‌ پيامبر (ص) خطاب به اصحاب فرمودند:‌ «سزاواترين مردم به داشتن خضوع و خشوع چه در پنهان و  چه در آشكار مسلماً حافظ قرآن است» و در ادامه روايت ايشان به بالاترين صدا ندا داد «اي كساني كه حافظ قرآن هستيد به وسيله قرآن تواضع كنيد تا اينكه خداوند مقام شما را بالا ببرد و رفعت درجه به شما دهد. اما نكند بخواهيد به وسيله آن برتري جويي نسبت به مردم بكنيد كه اگر اين كار را انجام دهيد  خداوند شما را ذليل مي‌كند».

حجت الاسلام طباطبايي در پايان ضمن تأكيد بر اينكه ما بايد مردم را به قرآن دعوت كنيم، گفت:‌ به وسيله اعمال خود و خداترسي و ترس از قيامت  دعوت كننده مردم به سوي قرآن باشيد.

 

  • جمعه/ ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ / ۲۱:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-19682
  • خبرنگار :