مديركل ثبت احوال گيلان:

اتقان اسناد هویتي و تابعیت ایرانیان يكي از وظايف اصلي سازمان ثبت احوال است

 صبح امروز بزرگداشت روز ملي ثبت احوال و تجليل و قدرداني از تلاشگران حوزه ثبت احوال استان با حضور مسوولين در سالن كنفرانس بانك صادرات گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه گيلان زاهد خندستاني در مراسم بزرگداشت روز ملي ثبت احوال اظهار داشت: روز سوم دي ماه نود و سومين سالروز تاسيس ثبت احوال كشور است.

وي با اشاره به اينكه از سوم تا نهم دي ماه به عنوان هفته ثبت احوال نامگذاري شده است، ادامه داد: روزهاي اين هفته به عناويني از جمله ثبت احوال و فرهنگ‌سازي، ثبت احوال و اتقان اسناد هويتي، ثبت احوال و كارت ملي هوشمند، ثبت احوال و توليد و انتشار آمار حياتي، ثبت احوال و دولت الكترونيك، ثبت احوال و واگذاري امور تصدي‌گري و ثبت احوال و نظام جامع شناسايي ايرانيان نامگذاري شده است.

وي با اشاره به اينكه اتقان اسناد هویتي و تابعیت ایرانیان يكي از وظايف اصلي سازمان ثبت احوال است، گفت: تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان، تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی ایرانیان، استقرار سازمان الکترونیک و ...، نيز از جمله وظايف اين سازمان است.

خندستاني ثبت به موقع وقایع حیاتی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، استقرار خدمات دولتی ثبت احوال در سراسر کشور، افزایش ضریب ایمنی اسناد و مدارک سجلی و هویتی، تکمیل و بهنگام‌سازی اطلاعات هویتی ایرانیان (برقراری ارتباطات سببی و نسبی در پایگاه)، فراهم كردن زمینه شناسایی الکترونیکی ایرانیان، تولید و انتشار آمار جمعیتی برای برنامه توسعه کشور، اطلاع‌رسانی الکترونیکی شیوه ارائه خدمات، توسعه زیرساخت فضای تبادل اطلاعات از جمله اهداف کیفی سازمان است.

مديركل ثبت احوال گيلان در پايان سخنان خود پيام محمد ناظمي اردكاني رييس ثبت احوال كشور را به مناسبت اين هفته قرائت كرد.

در اين پيام آمده است؛ سوم دی ماه هر سال یادآور صدور اولین سند هویتی ایرانیان است. بدون تردید نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ثبت احوال که با ابتکار شورای فرهنگ عمومی کشور صورت پذیرفت، فرصتی است ارزشمند به منظور تبیین تلاش‌های خدمتگزاران عرصه ثبت احوال که در یک قرن گذشته منشأ خدمات و تحولات چشمگیری بوده اند. صدور اولین شناسنامه تا فراهم شدن مقدمات صدور کارت هوشمند ملی که علاوه بر تصدیق هویت در فضای مجازی به عنوان زیرساخت اصلی دولت الکترونیک مورد توجه نظام تصمیم‌گیر کشور بوده و دورنمای عملیاتی شدن این طرح ملی، الکترونیکی شدن کلیه خدمات با مشارکت موثر دستگاه‌های اجرايی را به ارمغان خواهد آورد، نشان از تحولات چشمگیری است که در حوزه ثبت احوال شاهد آن هستیم.

در ادامه اين پيام آمده است؛ در این میان تعدد و تنوع ماموریت‌های سازمان نظیر صدور و اتقان اسناد هویتی، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی، استقرار نظام جامع شناسايی ایرانیان و تولید، تحلیل و انتشار آمار و تحولات جمعیتی همه و همه شرایطی را فراهم كرده تا نظام تصمیم‌گیر کشور نگاه جدیدی را به نقش و جایگاه سازمان در نظام حاکمیتی داشته باشد.

در بخش ديگري از اين پيام آمده است؛ از اینرو انتظار می‌رود؛ در شرایط مطلوب بوجود آمده مجموعه مدیریت سازمان با همراهی و همدلی کارکنان متعهد و سخت‌کوش در سراسر کشور زمینه دستیابی و تحقق چشم‌انداز سازمان ثبت احوال را بنحوی فراهم كند تا این سازمان در افق 1404 با اتّکال به عنایات الهی و در پرتو توجهات حضرت امام عصر (‌ع) ‌و با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری، علاوه بر داشتن ویژگی‌هایی نظیر سازمانی یادگیرنده، کارآمد، اثربخش، خلاق و نوآور، تحول‌گرا، نظام‌مند، نتیجه‌گرا برای عرضه خدمات جامع الکترونیک در زیر ساخت‌های دولت الکترونیک، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و انتشار به روز آمار تحولات جمعیتی به جایگاه رتبه اول در منطقه نائل گردد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد؛ همراه با تحقق مراتب فوق توجه به مباحث فرهنگی بویژه در حوزه مهندسی فرهنگ نامگذاری بعنوان یکی از دغدغه‌های سازمان، نیازمند برنامه‌ریزی دستگاه‌های فرهنگی کشور و یک تلاش فرابخشی است.

  • شنبه/ ۳ دی ۱۳۹۰ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-49763
  • خبرنگار :

برچسب‌ها